Pijn maar tandarts vindt niks

Author:
Xargon
Posted:
vr, 06/22/2012 - 04:14
Ik heb een paar maanden lang veel last van mijn gebit. Verschillende tandartsen en een mondhygieniste hebben ernaar gekeken, maar er is niks te zien. Ook niet op foto's. Behalve een heel klein zwart puntje bij de wortelpunt, maar volgens de tandarts zou ik daar geen last van moeten hebben.

Als de tandarts tegen mijn kies aantikt, doet het geen pijn. Wel voelt de kies vreemd, alsof hij niet goed vastzit en kan breken als ik mijn knarsplaat indoe of op iets hards bijt. De kies heeft overigens een paar jaar terug een zenuwbehandeling gehad.

Verder zit er tussen de betreffende kies en de kies daarachter ontstoken tandvlees. Heel erg ontstoken, tenminste zo voelt dat voor mij. Misschien is het tandvlees gewoon kapot, want ik raag het goed schoon tot bloedens toe. Het is voor mij onduidelijk of het bloedt omdat het ontstoken is of omdat ik het kapot heb geraagd. Maar schoonmaken is voor mij de enige manier om de pijn te verlichten, al helpt het eigenlijk niks.

Dan heb ik ook nog last van mijn oor. Het lijkt wel alsof er een hete naald inzit. De buis van Eustachius reageert heel erg op de pijn. Hij 'knapt' elke keer open en soms gaat hij niet meer dicht.

Mijn gevoel zegt dat het niet aan mijn oor ligt en de huisarts ziet ook niks van een middenoorontsteking. Ik hoor er goed mee. Ik heb zelf het idee dat de oorzaak in mijn gebit zit, maar ook dat de ontsteking helemaal tot aan mijn oor is gekomen.

Ik ben radeloos. Niemand kan mij helpen.

Ik ben radeloos, vooral omdat niemand weet wat er aan de hand is.
vV

Overbelasting door knarsen. Ik lees knarsplaat, dus ergens is dat al langs gekomen. Bezoek eens een orofaciaal fysio, en gebruik de zoekfunctie eens. Persoonlijk stel ik,altijd eerst fysio, krijgt die het niet rustig dan pas een splint, en dan wel een goed gemaakte.
za, 06/23/2012 - 09:36 Permalink
Xargon

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb toch een afspraak bij de kaakchirurg gemaakt en hij heeft een wortelpuntontsteking gevonden op de foto. Voor hem was dat heel duidelijk te zien op de foto die al eerder door de tandarts is gemaakt. Hij heeft vandaag de ontsteking verwijderd.
di, 06/26/2012 - 20:32 Permalink