vreselijke kiespijn

Author:
biancaatjes
Posted:
wo, 06/27/2012 - 13:23
Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand hier raad weet. 3 dagen geleden kreeg ik gigantische kiespijn linksboven, uiteindelijk deed de hele linker kant zeer zowel onder als boven en wist ik niet meer van welke kies het afkwam. Dit wel vaker meegemaakt en bleek dan normaal uiteindelijk een ontsteking te hebben. Ik ben gister naar de tandarts geweest na veel dubben want ik ben een erge angstpatient, maar omdat de pijn zo erg was moest ik wel. De tandarts heeft een foto gemaakt en daar was niets raars op te zien geen gaatjes en ook geen ontsteking, wel was mijn tandvlees erg ontstoken. Ze heeft ook de ijstest gedaan en ook hier voelde ik niets van. Conclusie er zat dus geen onsteking, maar wat wel ?? Ze heeft het tandvlees schoongemaakt en hierna was de kiespijn helemaal niet te harden. Gelukkig trok dit na een half uur wel weg. Ik slik ondertussen ibuprofen en paracetamol om het wat uit te houden. Gisteravond viel de kiespijn gelukkig weer iets mee en ik dacht geluk te hebben en dat het weg zou gaan alleen vanmorgen stond ik op en deed mijn kies linksboven waarvan ik al het idee had dat het daar begonnen was zo gigantisch zeer als ik er tegen aan druk, op kauw of mijn tanden poets. De pijn waar ik voor ging voel ik niet meer, nu alleen echt als de kies aanraak of kauw. Wie weet wat dit kan zijn ? De kies waar ik nu pijn aan heb was helemaal niets aan te zien op de foto dat is het rare. Kan deze pijn komen door het schoonmaken van mijn tandvlees en wat moet ik nu doen. het liefst ga ik nu nog niet terug ivm de angst, en hoop ik dat het nog zakt, maar kan dat en wat veroorzaakt nou deze pijn weer ? Hoop dat jullie iets weten ?

Groetjes Bianca
vV

Ze heeft ook de ijstest gedaan en ook hier voelde ik niets van
dat klopt niet, een normale zenuw zou de koude moeten voelen. En een warmtetest geeft misschien nog wel meer info. Kan best zijn dat het daadwerkelijk mis is, maar op d efoto nog neit zichtbaar, foto is niet heilig, het is een combinatie van. Uitblijven reactie bij koude zou bij de tandarts een lampje moeten doen branden..in ieder geval genoeg voor verdere tests.
wo, 06/27/2012 - 13:31 Permalink
biancaatjes

Bedankt voor Uw antwoord. De tandarts heeft wel gezegd wat U zegt dat het nog niet zichtbaar zou kunnen zijn op de foto. Maar kan een kies al zo veel pijn doen terwijl de ontsteking nog niet op de foto te zien is ?
Ze heeft de ijstest gedaan bij de drie kiezen op rij en bij alledrie voelde ik niets, niet dat het zeer deed in ieder geval. Het is nu echt puur met kauwen, of er tegen aan tikken. Terwijl ze gister tegen alledrie de kiezen aantikte en ik daar geen last van had.
wo, 06/27/2012 - 14:02 Permalink
Xargon

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt afgelopen 3 maanden. Ik had de ene keer ontzettende pijn en dan opeens weer niet maar dan 'rommelde' het. Meerdere tandartsen hadden ernaar gekeken en niemand vond iets: ook niet op de röntgenfoto.

Gisteren keek de kaakchirurg ernaar en die zag meteen wat er aan de hand was en ik ben dezelfde dag door hem behandeld.

Conclusie: als je echt zoveel pijn hebt, dan is er iets aan de hand. Als je tandarts er niet achter kan komen, vraag hem dan of hij je kan doorverwijzen. Misschien ziet de chirurg meer.
wo, 06/27/2012 - 18:38 Permalink
biancaatjes

Hallo,

Ook bedankt voor je antwoord, ik ben zojuist nog terug geweest naar de tandarts en het wordt morgen toch een wortelkanaal behandeling. Dan hoop ik er eindelijk vanaf te zijn. Maar goed ik moet het eerst nog doorstaan, maar zo met deze pijn doorlopen is ook niks.

Groetjes
wo, 06/27/2012 - 18:47 Permalink