nieuw gebit krijg ik er niet in

Author:
hjadolfs
Posted:
ma, 06/18/2012 - 11:12
hey allemaal.
ik heb twee weken terug mijn tanden aan de bovenkant laten trekken om dat dit niet meer te redden was. nu heb ik de laatste drie in het ziekenhuis moieten doen omdat de verdoving van de tandarts niet werkte op deze tanden. nu hebben ze gelijk mijn gebit ingedaan maar die had ik na vijf minuten al uit omdat hij niet wou blijven zitten. nu heeft mijn eigen tandarts vrijdag de drukpunten verwijdert en het gebit onder verdoving ingedaan. niks aan de hand. maar toen ik savonds wou eten lukte het niet met het gebit dus heb ik hem uitgedaan om te kunnen eten, want ik ben ook maar een mens dus krijg honger. haha. maar nu krijg ik het kunstgebit voor geen mogelijkheid meer in. als ik hem er probeer in te doen doet het mij te veel pijn. kan ik hier iets tegen doen? iedereen zegt dat je door de pijn heen moet drukken maar als ik dat probeer springen mij de tranen in de ogen. ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee of iets weet wat ik kan doen.

groetjes henry
TechniekerJeetje

Als het goed is, is je verteld je prothese minimaal de eerste 24 uur in te houden. Je raad het al, om dat gene wat jij beschrijft te voorkomen. Doordat je de prothese uit gedaan hebt, is je kaak gaan zwellen en krijg je de prothese niet meer in. Je zou even vragen of je tandarts hem weer wil plaatsen voor je. En dan moet je hem met het eten wel in laten. Yoghurt is n.l. ook eten... :wink:
ma, 06/18/2012 - 11:20 Permalink
hjadolfs

ja maar ben na twee weken wel een keer op yoghurt uit gegeten. wil wel weer eens vast voedsel.
hoe lang duurt het voordat het tandvlees een beetje terug zakt? krijg hem er redelijk in nu maar op de plek waar de laatste tanden zijn getrokken zitten hechtingen die er nog in zitten moeten vanzelf verdwijnen. dat is een gevoelige plek op het moment.
ma, 06/18/2012 - 12:13 Permalink
Bange Muppet

Vanochtend de laatste tanden getrokken en hup,het kunstgebit erop.Mijn bovengebit "zweeft" zo'n beetje een centimeter van het tandvlees af.Past dus niet.Moet toch inhouden maar mijn mond sluit niet en kan amper slikken.Ook geen pijnstiller en ook mijn gewone medicatie niet.Morgen weer terug.Ik kan pijnstiller wel in wat water gooien maar dan blijven de korreltjes tussen prothese en tandvlees zitten.
Elke keer als ik slik ga ik door de grond.Botranden die tegen het bovengebit aanduwen,aan twee kanten.Uit de ruimte tussen prothese en tandvlees komt nog steeds bloed als ik slik ( en dus het gebit vastzuig).Aiai.
Zelfs yoghurt niet gelukt.Kan alleen beetje slikken als ik naar voren hang,en ik heb mijn best gedaan want hongerrrrrrrrrrrr maar het gaat niet...
di, 07/03/2012 - 22:26 Permalink
marsjak

Het is een goed bedoelt advies om zo met de prothese de wonden te beschermen plus men heeft direct weer tanden.

Maar als het niet gaat.... dan gaat het niet. En zeker als je het gevoel hebt dat het gebit "zweeft" en los in de mond ligt.

Gewoon uit doen en zacht voedsel proberen naar binnen zien te krijgen. ( Brood in soep dopen. :wink: )

Het is wel belangrijk om na het "eten" etensresten te verwijderen dmv zachtjes spoelen.
za, 07/14/2012 - 05:10 Permalink