Hoi,
is het normaal dat ik na een wortelkanaalbeh. veel meer pijn heb in mijn kies?
De kies was pas gevuld en ik denk dat het al te laat was of dat de grote diepe vulling een onsteking heeft veroorzaakt. Ik had na het vullen steeds meer stekende en drukkende pijn aan die kies en daarom is er twee dagen geleden een wortrlkannalbeh. gestart. Dit gebeurde bij een dienstdoende tandarts. De kies bloedde erg zei ze en een van de kanaaltjes was ook niet goed te verdoven (helaas). Er zit dus een onsteking bij dat kanaal. Nu kwam de pijn daarna al door de verdoving heen en was die avond niet uit te houden. Gister weer gebeld en ze heeft een stukje kies afgeslepen, maar dat maakt niet echt verschil. Ik zit al qua pijnstilling aan 3x daags 600 mg ibuprofen en 4 x daags 1000mg paracetamol en daar komt het nog doorheen. Verder kan de kies niets hebben, is overgevoeling voor mijn tong, praten, slikken ed.
Morgen had ik al een afspraak staan bij mijn eigen tandarts.
Mijn vragen : is dit nou normaal deze enorme pijn?
ik ben als de dood dat het weer niet verdooft kan worden en nu zelfs veel erger is, moet morgen dan wel of niet het 2e deel van de behandeling plaatsvinden of eerst nog wachten?
Heel graag hoor ik van iemand,
Heidi
is het normaal dat ik na een wortelkanaalbeh. veel meer pijn heb in mijn kies?
De kies was pas gevuld en ik denk dat het al te laat was of dat de grote diepe vulling een onsteking heeft veroorzaakt. Ik had na het vullen steeds meer stekende en drukkende pijn aan die kies en daarom is er twee dagen geleden een wortrlkannalbeh. gestart. Dit gebeurde bij een dienstdoende tandarts. De kies bloedde erg zei ze en een van de kanaaltjes was ook niet goed te verdoven (helaas). Er zit dus een onsteking bij dat kanaal. Nu kwam de pijn daarna al door de verdoving heen en was die avond niet uit te houden. Gister weer gebeld en ze heeft een stukje kies afgeslepen, maar dat maakt niet echt verschil. Ik zit al qua pijnstilling aan 3x daags 600 mg ibuprofen en 4 x daags 1000mg paracetamol en daar komt het nog doorheen. Verder kan de kies niets hebben, is overgevoeling voor mijn tong, praten, slikken ed.
Morgen had ik al een afspraak staan bij mijn eigen tandarts.
Mijn vragen : is dit nou normaal deze enorme pijn?
ik ben als de dood dat het weer niet verdooft kan worden en nu zelfs veel erger is, moet morgen dan wel of niet het 2e deel van de behandeling plaatsvinden of eerst nog wachten?
Heel graag hoor ik van iemand,
Heidi
Re: Veel meer pijn normaal na wortelkanaalbehandeling?
Als dan alleen de inhoud van de wortel weggehaald wordt, dan is de druk op de omgeving zo hoog, dat de verdoving niet lekker werkt.
De meeste tandartsen zorgen dan dat de wortel zelf eerst goed ontsmet wordt en laten dan de ontsteking tot rust komen voor een definitieve vulling.
Maar dat ontsmetten is juist het hoofddoel van de definitieve WKB. En dat kan behoorlijk tijdrovend zijn, een half uur ofzo.
Uit uw antwoord heb ik eerlijk gezegd niet helemaal begrepen wat wijsheid is, ben ook maar een leek.
Maar ik denk uit uw reactie dat het kanaal nog eens goed gereinigd dient te worden?
Heidi
Maar misschien is er wat anders wat ik niet weet.
Dus wat wijsheid is kan ik niet met zekerheid zeggen.