Hey allemaal,
Ik had een vraagje wanneer kan ik aan de ortho vragen hoelang de beugel nog moet?
Ik heb heb de beugel nou ongeveer 11 maanden en de gaatjes van de getrokken kiezen van me bovengebit zijn bijna dicht.
Ik denk nog 1,5 mm aan de linkerkant en rechts 2 mm. Hij heeft hem vandaag weer aangedraaid en had het als de gaten dicht waren over ''kantelen'' van de tanden, geen idee wat dat inhoudt.
Mijn ondergebit is trouwens altijd recht geweest dus daar maak ik me geen zorgen over.
Groetjes
Ik had een vraagje wanneer kan ik aan de ortho vragen hoelang de beugel nog moet?
Ik heb heb de beugel nou ongeveer 11 maanden en de gaatjes van de getrokken kiezen van me bovengebit zijn bijna dicht.
Ik denk nog 1,5 mm aan de linkerkant en rechts 2 mm. Hij heeft hem vandaag weer aangedraaid en had het als de gaten dicht waren over ''kantelen'' van de tanden, geen idee wat dat inhoudt.
Mijn ondergebit is trouwens altijd recht geweest dus daar maak ik me geen zorgen over.
Groetjes
Re: Hoelang nog beugel na 11 maanden
Al
Re: Al
Dan moet je eens goed naar een konijn kijken als je de kans hebt .Die z'n snijtanden staan niet naar voor maar naar achter gekanteld, op de kaak. Alleen de hele bovenkaak staat een beetje spits naar voor, maar de tanden niet.
Banden worden dus niet alleen gebruikt voor een buitenbeugel.
Banden worden sowieso niet bij elke patiënt gebruikt.
Ja, maar zoals ik dus al zei, zitten er ook nog andere buisjes aan.
De headgear-buisjes worden niet gebruikt, de andere buisjes wel.
De orthodontist van Maltose gebruikt blijkbaar voor elke patiënt dezelfde banden, headgear of niet. En dat kan.
Ja ik ben een volwassen, maar ik heb ze de eerste 10 maanden dus fulltime gedragen en nu dus mocht ik overstappen, maar ze spleetjes zijn dus nog niet dicht? Ik zou dan toch zeggen dat ik ze nog steeds 25 uur per dag zou moeten dragen ofnie?
Ik zie een klein beetje verschil denk ik, maar de eerste foto's waren niet van denderende kwaliteit dus is het lastig te zeggen. Met beugels lijkt het vaak zo te zijn dat bij het laatste gedeelte van de behandeling je niet echt super veel verschil meer ziet terwijl iemand hem dan toch nog bijna een jaar moet dragen.
Boven
Onder
Excuus ik bedoelde ook niet me hoektanden, maar de tanden die langs me voorste 2 snijtanden staan. Tussen hoektand en snijtand in. Op deze foto zie je dat goed
Slijpen ze ze dat bij of hoe gaat dat?
Maareh de ortho vroeg of ik maandag terug kon komen omdat er 3 slotjes opnieuw erop gezet moesten worden. Vorige maand moest ik ook al een extra foto maken van de wortels omdat ik denk dat hij dat vermoeden al had. Waarom de slotjes erop nieuw op moeten weet ik niet maar dat zal ortholimburg misschien weten waarom ze dat doen? Misschien om die occlusie in te stellen zoals je eerder al zei?
Als je ortho beslist heeft dat er slotjes moeten herkleefd worden, nadat er een foto genomen werd, dan zal het er waarschijnlijk op neer komen dat de wortels van de tanden niet mooi parallel staan omdat de slotjes niet helemaal goed op de tand staan. Vaak is het bijna onmogelijk om in het begin van de behandeling alle slotjes ineens goed te kleven en moet dit nadien gecorrigeerd worden. Dit kan door de draden te plooien ,of door de slotjes te herkleven, beetje ngl. wat de ortho gewend is.
Wordt zeker erg mooi. Maar na 'torque-verlies' herwinnen is een omslachtige weg. Eesrt lijken de tanden recht, maar nu blijkt dus dat de wortels nog mee moeten. Dat is het 'torquen' dat Ortholimburg uit heeft gelegd. Ik vraag mij af hoe die tanden initeel stonden.
Uit professionele interesse natuurlijk..
Ik baal er heel erg van dat ik toen nog te weinig interesse had om foto's te maken van me tanden, en heb er dus geen.. wel enkele lachfoto's van vroeger.. Ik wil je best een foto sturen maar dat is dan in een prive bericht :) Ik hoor t wel
Verder ter informatie: Ik had een overbeet waarschijnlijk toen ook al(me pa had ook hazentanden en ik lijk op me pa)
Door mijn eigenwijze instelling om ook maar iets van mijn tandarts aan te nemen om contact op te nemen met de orthontist heb ik tot mijn 15 me geschaamd voor me gebit, daarna ben ik wel naar de ortho geweest en die vertelde me dat het zekers 1,5 jaar tot 2 jaar kon duren met behulp van een beugel.. Toen ik dit hoorde was ik compleet genezen van me schaamte totdat ik 19 werd en me opnieuw begon te ergeren aan dat scheef gebit, volwassen qua leeftijd en gedrag besloten dat het niet langer kon zo en uiteindelijk op 14 mei 2011 is de beugel geplaatst en zodoende heb ik hem nu 1 jaar en bijna 2 maanden..
Verder ter informatie: Doordat ik die overbeet had zijn er 2 kleine kiesjes boven getrokken om de overbeet op te heffen
Hopelijk is me verhaal enigszins beter te begrijpen zo.. anders hoor ik het wel :)
Zoo het gaat helaas niet zo snel meer, de gaten zijn nog niet dicht.. Maar de ortho zei dat de beugel er wss eind december uit mocht :D Hopen dat het ook werkelijk waar is :p