Wat is dit??

Author:
Melliejj0202
Posted:
di, 07/10/2012 - 01:34
Hallo allemaal,
Allereerst wil ik even melden dat ik een grote angst voor naalden/prikken heb en de stap om naar een tandarts niet snel gezet is.

Ik heb al een tijdje last van een kies die is afgebroken, 3 stukken. Nu had ik daar helemaall geen last van, kon gewoon alles eten en drinken zonder pijn.

De laatste 2 maanden heb ik eigenlijk ongeveer 3 keer per week iets van een ontsteking waar ik dan een pijnstiller voor inneem waarna het verdwijnt. Ook voelt het dan alsof mijn kies meer omhoog is gekomen ofzo. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.

De laatste 3/4 dagen heb ik geen last meer van mijn kies, maar van mijn tandvlees aan de buitenkant boven die kies. Als ik daarop duw voelt het gewoon totaal niet fijn.

Wat zou dat nu weer kunnen zijn?
Is de enigste oplossing nog het trekken van die kies?
Newtan

Het zou dan kunnen dat je een zenuwontsteking hebt gehad. Dat is meestal met pijnstillers goed te onderdrukken.
Maar op een gegeven moment krijgt het tandvlees ook genoeg van deze wortel en begint het die wortel af te stoten.
Dat heet een wortelpuntontsteking.

Goed nieuws: dan is de zenuw binnenin de wortel dood en dan is er zonder verdoving een wortelkanaalbehandeling te doen. :D
Dan nog even met vulling het afgebroken deel bijvullen, klaar.
In 60 tot 80% van de gevallen geneest de wortelpuntontsteking dan.
Niet echt goedkoop, tussen de 300 en 600 euro.
Maar dan heb je nog wel een kies.
di, 07/10/2012 - 21:44 Permalink