hartkloppingen in tand - tandvlees erg gevoellig

Author:
ItsOnlyMe
Posted:
do, 07/12/2012 - 17:40
Hallo,

Ik ben afgelopen 2 weken elke maandag bij de tandarts geweest om mijn gebit weer te herstellen. Nu heb ik elke keer een verdoving gehad voor de behandeling. Afgelopen maandag ook heen geweest uiteraard met verdoving weer. Nu is het zo dat 1 tand waar mijn tandarts mee bezig geweest is erg gevoelig is, ik kan er ook niet meer eten o.i.d. Ik heb ook hartkloppingen in deze tand en het tandvlees bij deze tand is ook rood en erg gevoelig. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Dit is sinds vandaag begonnen en gister had ik nergens last van.

Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven hier op of wat ik het beste kan doen in deze situatie. Het is natuurlijk niet fijn om elke dag medicijnen te nemen om de pijn een beetje tegen te gaan.

Groet,

Wesley.
ItsOnlyMe

Wat heeft de tandarts precies gedaan? Een vulling gemaakt? Wellicht is daarbij een ring of een schildje tegen de tand geplaatst. Soms kan het tandvlees daarvan een opdonder krijgen. Dat gaat vanzelf weer over.

Hi Lieneke,

Bedankt voor je antwoord, Wat er precies gedaan is is beetje lastig uit te leggen. Om het even kort te maken :

Mijn vorige tandarts heeft best veel fout gedaan en daardoor mijn gebit aardig vern**kt . Deze tandarts ( goeie vrouw trouwens) probeert het allemaal te herstellen. er is wel geboord inderdaad en het is weer opgevuld. Wat bedoel je eigenlijk met een ring of schildje tegen de tand?

Dan rest mij wel de vraag waarom ik er gister en eergisteren geen last van had en nu wel.
do, 07/12/2012 - 18:36 Permalink
ItsOnlyMe

Aja. Dan heb je dat schildje vast gehad. Dat wordt gebruikt om vorm te geven aan de vulling en om de vulling niet compleet vast tegen het buurelement te metselen.

Ah, je doelt op een doorzicht soort van stukje plastic dat er tussen geplaatst wordt? Dan ja, dat heb ik gehad Maar de pijn die er nu is gaat van zelf dus over? Want het is behoorlijk pijnlijk kan er amper door eten of kracht op de tand zetten.
do, 07/12/2012 - 19:13 Permalink
ItsOnlyMe

Als het daarvan is wel. Kan ik zo niet bepalen...

Ik heb het nog even opgezocht, ik heb geen van beiden gehad. enkel een stukje plastic gelood ik tussen de ene en de andere tand in zodat dit dus niet aan mekaar komt. is het verstandig als het morgen nog is dat ik even naar me tandarts bel? pijn is op het moment gewoon niet meer te houden klein beetje tegen aan komen en het doet al erg pijn.
do, 07/12/2012 - 21:12 Permalink
ItsOnlyMe

pijn is op het moment gewoon niet meer te houden klein beetje tegen aan komen en het doet al erg pijn.

Lijkt me toch een ontsteking en niet wat irritatie van een matrixbandje. Best even laten nakijken.

Even een update,

pijn was er vanmorgen nog, tandarts gebeld kon vandaag gelijk langs komen 11:45 afspraak. Bleek dat ik een WKB moest dat is nu gedaan nu is even wachten tot de pijn beetje afzakt. Hoelang duurt het ongeveer voordat de hartkloppingen weg zijn nadat de WKB gedaan is?

Bedankt overigens dat jullie de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en te beantwoorden!
vr, 07/13/2012 - 12:20 Permalink