Tand achter verstandskiezen, kan dit? (+foto)

Author:
Hautier
Posted:
za, 07/14/2012 - 14:16
Beste,

Ik ben 20 jaar en heb onlangs een x-ray van mijn tanden laten nemen omdat mijn onderste verstandskiezen moeten getrokken worden.
Als ik achteraan men mond ga met men tong voel ik een extra tand (of dergelijke) achter men bovenste verstandskiezen zitten.
Voor alle duidelijkheid heb ik er mijn x-ray foto erbij bijgestoken, zodat u het u visueel kan voorstellen.

Nu is men vraag of dat mogelijk is wat ik hier kom te vertellen & toon (want heb daar zelf nog nooit van gehoord), en of ik met dat probleem eens bij mijn tandarts moet langsgaan?

Vriendelijk groeten,
Hautier
Attach
BJN

Foto is te matig om goede beoordeling te kunnen uitvoeren. Zowel de positionering, als de detailscherpte, zijn niet goed.
Maar het gan heel goede (gebeurt vaker) dat er overtallige elementen bestaan. Afhankelijk van de positie en de last die je ervaart kun je die verwijderen of laten zitten.
Maar ik zou er nog eens goed naar laten kijken, of vragen of ze een nieuwe/andere foto kunnen maken. Het kan op die locatie ook heel goed overprojectie zijn van het maixillair bot, de processus coronoideus (van de mandibula) en de craniale basis. Op deze foto is dat niet te zien.
za, 07/14/2012 - 14:48 Permalink
Hautier

Beste,

Eerst en vooral bedankt voor jou reactie,

Vroeger kan ik mij herinneren dat er eens operatief 4 of 5 tanden getrokken zijn (leeftijd van 12 -13jr denkik) in functie van de beugel,
De achterste kiezen in mijn bovenkaak, zijn eruit gekomen vorig jaar, en ze lijken ook op verstandskiezen.. Dus ik zou het zo raar vinden moesten dat nu opeens toch niet mijn verstandskiezen zijn. Maar ik ken zelf heel weinig van het gebit, dus ik laat alle opties open.

Bedankt & groeten,
Hautier
do, 07/19/2012 - 16:23 Permalink