afspraak door mondhygieniste te laat afgebeld

Author:
degasperi
Posted:
di, 07/17/2012 - 11:33
Mijn afspraak bij de mondhygieniste werd voor de tweede keer te laat door
de mondhygieniste afgebeld. Op mijn afspraakkaartje staat:
"U wordt verzocht bij verhindering minstens 24 uur tevoren te berichten teneinde
kosten, berekend voor besproken tijd, te vermijden."
In beide gevallen was de afspraak om 08.00, en werd om 07.05 resp. 07.30
afgebeld op de ochtend van de afspraak.
Is het zo dat ik de regels, die voor mij gelden, ook kan laten gelden voor de mondhygieniste
met wie ik die afspraak had ?
Ook ik maak er tijd voor vrij.
Newtan

Ik denk dat dit een kwestie is van volgende keer om korting vragen.
Je houdt er tenslotte ook tijd voor vrij.
En dat is tegenwoordig ook veel geld waard.

Of je spreekt af dat er in je dossier genoteerd wordt dat áls je zelf eens een keertje ziek bent, je niet hoeft te betalen.
Een soort kaartje: 'verlaat de gevangenis zonder betalen' bij Monopoly.
wo, 07/18/2012 - 00:05 Permalink
vV

De reden was tweemaal ziekte.
Als ik op de afspraakdag ziek ben en de afspraak afbel, dan krijg ik
daar een rekening voor. Waarom geldt dat andersom niet ?

is dit daadwerkelijk voorgekomen?

Handelswijze is wel reden voor even een gesprek daarover met betreffende praktijk. Ergens is er best wel overmacht. Bij mij krijgen zieke patienten alleen een nota wanneer ze erg laat zijn met afmelden, bv een afspraak in d emiddag die een uur tevoren wordt afgebeld terwijl ze de hele dag hadden kunnen afmelden. en dan nog afhankelijk van voorgeschiedenis. dus per saldo komt dit weinig voor...Formeel mag het maar dat vereist in de huidige maatschappij ook wel oog voor de andere kant als het eens andersom is.. we zijn allemaal mensen.
wo, 07/18/2012 - 11:42 Permalink
Kefffie

Ik krijg niet altijd een rekening als ik de mondhygieniste kort van tevoren afbel. Die van ons heeft een lijstje met oproeppatienten die zij belt als er een gat valt. Zodra er eentje van die kan, krijg ik geen rekening. Dus mensen, als u wordt gebeld kun je nu komen, zeg ja, daar doe je een anders portemonnee een flink plezier mee.
wo, 07/18/2012 - 15:25 Permalink
degasperi

De reden was tweemaal ziekte.
Als ik op de afspraakdag ziek ben en de afspraak afbel, dan krijg ik
daar een rekening voor. Waarom geldt dat andersom niet ?

is dit daadwerkelijk voorgekomen?

Handelswijze is wel reden voor even een gesprek daarover met betreffende praktijk. Ergens is er best wel overmacht. Bij mij krijgen zieke patienten alleen een nota wanneer ze erg laat zijn met afmelden, bv een afspraak in d emiddag die een uur tevoren wordt afgebeld terwijl ze de hele dag hadden kunnen afmelden. en dan nog afhankelijk van voorgeschiedenis. dus per saldo komt dit weinig voor...Formeel mag het maar dat vereist in de huidige maatschappij ook wel oog voor de andere kant als het eens andersom is.. we zijn allemaal mensen.


Zoals in mijn eerste bericht staat, staat dat op de afspraaksticker: U wordt verzocht bij verhindering minstens 24 uur tevoren te berichten teneinde kosten, berekend voor besproken tijd, te vermijden" Als ik dus 'sochtends af zou bellen ( als ik iemand te pakken zou krijgen voor 08.00..) wegens ziekte, dan neem ik aan dat ik daar een rekening voor krijg. Mijn afspraken waren beide keren dubbel: 8.00 bij de mondhyg. en om 8.30 bij de tandarts. Het was dus ook niet zo dat ik toch naar m'n werk kon gaan.
wo, 07/18/2012 - 20:39 Permalink
vV

Ik begrijp uit de reactie dat er nooit een rekening is geweest voor iets dergelijks en ook geen situatie dat er een rekening had kunnen komen ( mijn redelijk directe vraag is iet direct beantwoord dus ik ga over op aannames). Zeker daar waar er direct erachter een afspraak bij de tandarts was is uw oorspronkelijke vraag dus eigenlijk obsoleet... Heeft de tandarts wellicht de tweede keer ook werk gedaan wat de mh eigenlijk had zullen doen? Of is er een derde mh afspraak gemaakt?
wo, 07/18/2012 - 22:17 Permalink