Rare pijn tussen 2 kiezen

Author:
larsieman
Posted:
za, 07/21/2012 - 01:20
Dag,

Ik heb een erg vreemde pijn. Als ik met mijn nagel of tandenstoker tussen mijn 2 rechterachterkiezen kom doet het zeer. Alsof ik een zenuw raak. Nu krijg ik bij ieder tandartsbezoek te horen dat het er keurig uitziet behalve de tandplak. Wel had ik paar keer "bijna" gaatjes. Plekken die gaatjes zouden 'kunnen worden'.

Nu maak ik me erg zorgen om die plek tussen mijn kiezen. Het doet echt zeer. Niet als er niks tussen komt, ik kan gewoon eten, soms bij het kauwen doet het zeer. Heel soms. Ik maak me speciaal zorgen omdat mijn vader vroeger 'Wolf' heeft gehad en daardoor al zijn tanden is kwijtgeraakt.

Dank.

Lars
Eveliene

Wat doet de zonnebloem olie of olijf olie dan?
Ik heb toevallig ook een zeer gevoelige kies. Met name alleen als ik poets. Eten en drinken geen probleem. Nou ben ik wel iemand die erg gevoelige tanden heeft hoor. Ben wel eens 3 keer bij de tandarts geweest omdat ik er heilig van overtuigd was dat ik een gaatje had maar het bleek niks te zijn.
Maar dat olie zou ik wel eens willen proberen, maar vraag me af waarom dat dan juist goed zou zijn.
Kan je dat eens toelichten?
zo, 07/22/2012 - 22:13 Permalink
Newtan

Deze verzadigde oliesoorten beschermen tegen het proces wat de wortel gevoelig maakt.
Het dringt op de poreuze plekken diep in de wortel en brengt de zenuw tot rust.
Verder dringt het in het tandvlees door en vermindert op die manier ontstekingen.

Het achterliggende proces is het verbeteren van de celademhaling. Onverzadigde vetzuren verhinderen het doordringen van zuurstof in cellen. Dus ze raken veel eerder vermoeid en raken in een soort kramptoestand. We noemen dit glycolyse.

Verzadigde vetzuren verbeteren de doorlaatbaarheid voor zuurstof.
zo, 07/22/2012 - 22:42 Permalink
jaapjanmazzel

@ newtan, misschien voor de rest van je leven 1 a 2 keer in de week toch ff spoelen met olijf olie? klinkt overigens als "oilpulling", iemand anders had het ergens in een van de topics al genoemd. Echter staan meerendeels van de TA's hier skeptisch over.

Anyway, raad je het aan om 1 a 2 keer in de week met olijf olie je mond te spoelen, bovenop de non-alcoholische mond water die ik al gebruik? Ik heb zelf op een van mn hoektand (randje aan de bovenkant van mn tand) is die gevoelig als ik met mn nagel dr over heen ga. voor de rest geen problemen met koud/warm water
zo, 07/29/2012 - 19:25 Permalink