groot gat in kies

Author:
jaapjanmazzel
Posted:
di, 07/24/2012 - 05:55
hoi allemaal

mijn naam is jaap, 28 jaar oud. Vroeger een beugel gehad (toen ik 14 jaar was tot en met 16 jaar), uiteindelijk is de beugel dr uit gehaald omdat ik niet goed mijn tanden kon poesten volgens de tandarts. Anyway.....ik werk momenteel in China, tandartsen kennen ze daar niet en je kan ook overigens heel gemakkelijk ziektes oplopen, aangezien ze die spullen niet steriliseren. Daarom ben ik al 5 jaar lang niet meer naar de tandarts geweest.

Ik heb 28 tanden (normaliter 32, echter zijn alle 4 de verstands kiezen weg getrokken). Het probleem momenteel is aan de boven kant, 2 na laatste tand. Hier heb ik al een gat 5 jaar lang. In der loop van der jaren, is het ontiechelijk groot geworden, ik denk dat het ondertussen wel 2-3 CM in diameter is. Ik maak hem nog dagelijks schoon met een tandenstoker, en vaak zit ik dr nog in te peuteren, wat af en toe pijnlijk is (gevoelig), denk dat ik de zenuwen aan het peuteren ben

Ik ben vanochtend naar de tandarts gegaan, ik word na 5 jaar redelijk ziek van het gat, en wil dr gewoon van af. Het doet een "klein" beetje pijn, ik ga dr niet van dood. Ik heb hem gevraagd om de tand eruit te trekken, echter vond hij het niet zo een goed plan, aangezien de wortel kanaal nog intact is. Ik heb een foto laten maken, en ik hoop dat een tandarts die hier ook online is mij advies kan geven
* moet ik nou kies laten trekken
* moet ik een wortel kanaal behandeling nemen, en dan een kroon
* wat zijn de andere mogelijkheden

ik upload later de rontgen foto

hoor het graag!!!
jaapjanmazzel

btw.....het is inmiddels al bijna 7 uur in de avond in China, ik denk niet dat de dokter de foto nog ga opsturen per mail. Of ze hebben me gewoon belazerd, wat vrij normaal is in China.

Anyway, ter info.....de buitenkant van mijn kies (enkel de rand tegen het tandvlees aan) is extreem gevoelig. Met extreem gevoelig bedoel ik, als ik bv de tandenstoker over de rand van mijn tandvlees heen een weer schuif is het niet comfortabel, ik zou het niet pijn noemen.

Al gaat de tandarts een wortel kanaal behandeling doen en een kroon dr over heen gooien, het neemt niet weg dat mijn rand tussen tand/tandvlees extreem gevoelig is

Ik heb vanocthend alweer met een tandenstoker flink in het gat lopen prielen, ik voel geen pijn, echter een heel klein plekje waar het maybe zacht is, en gevoelig is zodra ik met de tandenstoker erin gaat prikken. Het leeft nog, althans, telkens als ik iets koud/warm drin verrek ik van de gevoeligheid

Anyway, ik hoor graag van jullie een reactie bv trekken? wkb? kroon? brug?
di, 07/24/2012 - 12:33 Permalink