tandarts alles laten trekken

Author:
silvia34
Posted:
do, 07/26/2012 - 00:35
Hallo
Ik hoop zo dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb echt een heel slecht gebit ben een tijd geleden voor het eerst sinds lange tijd weer bij een tandarts geweest en die adviseerde mij om het er allemaal uit te laten trekken en een gebit tenemen.
Mijn probleem is dus dat dit 1500 euro kost en ik ben hier verder niet voor verzekerd,
ik ben een alleenstaande moeder en kan dit dus echt niet betalen.
Mijn sociale leven begint er nu echt onder telijden want durf bijna huis niet meer uit.
Weet iemand of er tandartsen zijn waarbij je een betalings regeling kunt treffen?
Ik zit echt met mijn handen in het haar.
vV

kost het trekken 1500,- of alles bij elkaar 1500? een prothese valt voor 75% onder de basisverzekering. Indien de tandarts met Famed werkt is met Famed een betaalregeling af te spreken, maar wel 1 die meen ik maximaal een jaar mag duren.
Heb je dit al bij de tandarts geinformeerd?
do, 07/26/2012 - 10:13 Permalink
Newtan

Een prothese kost tussen de 800 en 1100 euro en wordt voor 3/4 vergoed uit de basisverzekering.
Dan kost je dit dus tussen de 900 en de 650 euro netto.
Net zoveel als twee jaar abonnement voor je mobiel.
Of een jaar internet, bellen en tv.
Of een vakantie voor twee.

Kijk eens of je een aanvullende verzekering af mag sluiten.
Op http://vergelijkmondzorg.nl/blog/s/8/Uitkeringspercentage+tandartsverzekering+een+kiespijn+dossier.html kun je meer vinden of dit een goede deal is.
do, 07/26/2012 - 22:21 Permalink
Kim123

Een prothese kost tussen de 800 en 1100 euro en wordt voor 3/4 vergoed uit de basisverzekering.
Dan kost je dit dus tussen de 900 en de 650 euro netto.
Net zoveel als twee jaar abonnement voor je mobiel.

Ok dadelijk krijg ik nog schrik als ik naar NL ga verhuizen om een abonnement te nemen voor mn gsm want dat is wel vééééél :d ff offtopic zo.. sorry^^
do, 07/26/2012 - 22:27 Permalink
vlinderkind

Het laten trekken van mijn tanden kostte mij ook bijna 1200 euro maar als je dit jaar nog geen kosten hebt gehad dan krijg je waarschijnlijk een gedeelte vergoed (weet niet hoeveel jij per jaar vergoed krijgt.
Anders zou je ook dit jaar onder kunnen laten trekken en begin volgende jaar boven...
Dan verspreid je de kosten en krijg je waarschijnlijk ook meer vergoed (al weet ik niet hoe slecht je gebit is en of het nog een half jaar kan wachten)

Het gebit zelf kostte mij 175 euro eigen bijdrage per kaak, dus dat is 350 euro totaal... De rest van de kosten worden vergoed uit de basisverzekering.

Succes! Ik heb ook al mijn spaargeld ervoor moeten gebruiken maar ben er erg blij mee! Eindelijk geen pijn meer.
vr, 07/27/2012 - 00:54 Permalink
vV

dat laatste is niet helemaal waar....trekken door de kaakchirurg valt alleen onder de basisverzekering als het onder het kaakchirurgisch behandelplan valt zoals dat zo mooi heet. Als het dus simpele werk is wat elke tandarts bij wijze van spreken met de ogen dicht kan is daar toch gewoon een rekening van te verwachten .

Als er nu een anatal kiezen zijn wat wel door de KC moet, is het te verantwoorden , ook door hem mbt controle , dat dit onder het KC plan valt. omdat het trekken van d ekiezen in relatie staat met plaatsen prothese, en het dus onnodig belastend voor d epatient is dat dat door 2 verschillende behandelaars in 2 of meer sessies moet.

hangt er dus maar net vanaf hoe de situatie is..
do, 08/02/2012 - 18:07 Permalink