Help kiespijn in de bergen, kan dat?

Author:
Pingping
Posted:
vr, 07/27/2012 - 17:38
Op dit moment ben ik in de bergen en het volgende probleem doet zich voor. Ik heb een gevulde kies en het lijkt wel hoe hoger ik de bergen in ga des te meer deze kies pijn gaat doen. Kan dit, ivm druk verschil? Zou het zo kunnen zijn dat als ik weer op zeeniveau ben de kiespijn verdwenen is?

Wie kan mij helpen, want ik kan hier geen tandarts bellen.
Paramedic

't, zou met druk verschil te maken kunnen hebben, maar je weet dat pas zeker als je dat opheft uiteraard. Als het "trapped air" is , dwz een met lucht gevulde ruimte welke geen open verbinding met de omgeving (meer) heeft, bijv. een ruimte onder de vulling, (of lekkende vulling) dan zet deze lucht uit naarmate je hoger komt, en kunnen er problemen ontstaan.
Als er druk op de tandzenuw komt ervaar je dat als pijn, en kan hevig zijn.
Maar, ook een al aanwezige ontsteking kan zich hierdoor kenbaar maken. Dus dit alles , zonder onderzoek door een tandarts, is en blijft gissen. Dus als het mogelijk is "zakken" naar een lager niveau, of door naar de bewoonde wereld en een tandarts raadplegen.
vr, 07/27/2012 - 23:42 Permalink
jaapjanmazzel

mee eens. tijdens het vullen is dr waarschijnlijk minimale lucht dr tussen in gekomen, dat nu door de altitude een druk verschil geeft, waarschijnljik een druk naar je pulpa toe.......

ik weet niet of dit helpt, maar je kan misschien iets kouds of warms drinken, om de lucht druk weer in balans te krijgen, zelfde met een fietsband, in de winter/zomer zet het uit, geen idee of het nou in de zomer/winter is......anyways kan geen kwaad, probeer het ff ;)
zo, 07/29/2012 - 04:21 Permalink