Dilemma: Verstandskies bovenkaak

Author:
Sonja1974
Posted:
ma, 07/30/2012 - 19:03
Hallo iedereen, regelmatig raadpleeg ik dit forum voor informatie en tips, maar ik wil nu toch zelf ook wat raad :wink:

Begin dit jaar zijn er bij mij 2 verstandskiezen getrokken in de onderkaak. De eerste was er in een paar tellen uit, maar de 2e was zacht gezegd geen fijne ervaring. Er zaten weerhaken aan dus uiteindelijk kwam hij na veel boren en wrikken er in vele stukjes uit. De napijn was verschrikkelijk. Ik heb geen ontstekingen gehad, maar zat wel preventief aan de antibiotica. Ik denk dat ik totaal 3 weken napijn gehad heb na het trekken van die 2e kies.

Nu heb ik binnenkort een afspraak voor het verwijderen van een verstandskies uit de bovenkaak. Ik heb begrepen dat dit meestal makkelijker gaat dan in geval van de onderkaak. Punt is dat ik een maand later een hele mooie reis ga maken. Ik zit dan natuurlijk niet te wachten op napijn... Ik ben dus vooral benieuwd naar ervaringen mbt het trekken van een verstandskies in de bovenkaak. Hij is volledig door, ligt niet scheef, de tandarts doet het zelf, zag geen weerhaakjes op de foto (maar die zag hij bij die onderkaak ook niet... )

Of zou ik het beter uitstellen? Liever laat ik het gewoon doen, weg is weg! Ben benieuwd naar de ervaringen!
vV

Ik denk dat je ook niet zit te wachten op problemen met die verstandskies tijdens die mooie reis. Als daar een maand tussenzit geen probleem. Voldoende tijd voor genezing. Kans op open verbinding is niet zo heel erg groot en mocht dat gebeuren is die een maand na trekken ook al weer dicht.
ma, 07/30/2012 - 20:40 Permalink
Sonja1974

Bedankt voor het antwoord! Ben er wel vergeten bij te vermelden dat de kies geen problemen heeft en puur uit voorzorg getrokken wordt om problemen voor de toekomst te voorkomen. Maar goed als een maand voldoende tijd is laat ik het maar gewoon doen! Dan ben ik er vanaf, anders zit ik er nog langer tegenaan te hikken ;-)
di, 07/31/2012 - 07:50 Permalink