Tand getrokken bij ontsteking, hoe lang napijn is normaal?

Author:
Lieke11
Posted:
za, 08/04/2012 - 21:24
Afgelopen dinsdag is bij mij een tand getrokken waar een ontsteking bij zat.
Ik heb nu (zaterdag) nog erge pijn die niet beter lijjkt te worden.
Op mijn tandvlees zat eerst een bultje die nu weg is alleen is het tandvlees nog wel rood.
De tandarts zei dat de ontsteking mee was gegaan tijdens het trekken, maar dan had ik toch niet zoveel napijn moeten hebben?
Ik slik nu elke dag wel 6 ibropufens (ik weet dat het teveel is) tegen de pijn en nog helpt dat niet afdoende..
Wil ook niet zoveel pijnstillers slikken maar zonder kom ik de dag niet door.
De tanden naast de getrokken tand doen ook pijn, maar ik neem aan dat dat door de ontsteking komt die er ws nog zit?
Verder spoel ik met een middeltje van de drogist twee keer per dag.
Moet ik toch bellen met de tandarts of is dit allemaal normaal?
Newtan

Mogelijk is de verkeerde getrokken. Maar dat gebeurt niet zo gauw.

Waarschijnlijk heb je Alveolitis.
Dat verhelp je alleen snel als je de wond 5x per dag echt uitspuit met een Monoject 412 van de apotheek of een tandarts.

En het liefst met 2% watersrofperoxide. Dan ben je na 2 dagen van het ergste af. Maar de meeste mensen durven dat niet.
Dus bel in dat geval de tandarts maar.
O ja, antibiotica helpen meestal niet.
zo, 08/05/2012 - 05:48 Permalink
Lieke11

Bedankt voor je antwoord Frank.
Ik heb al gezocht op alveolitis maar dan zit er toch geen bloedpropje? Die zit er bij mij wel..
Heb net gekeken in de spiegel, mijn tandvlees waar eerst een bultje zat, is nog heel rood, het bultje is weg.
Uitspoelen op die zere plek durf ik idd ook niet, gaat de tandarts dat doen dan? Ik mag toch hopen van niet:(
En dat de naastgelegen tanden pijn doen, is dat normaal?
zo, 08/05/2012 - 10:38 Permalink
Edith64

Bij mijn zijn er vorige week donderdag 4 kiezen getrokken ivm erge paradontitis,omdat aan deze kant de pijn er al was had ik ook erge na pijn, maar niet aan de wond zelf, maar de ontsteking door grote druk die was gebruikt.Na 4 dagen spoeling gekregen,waterstofperoxide en ik slikte 8 paracetamol, moest wel, na 5 uur kwam de pijn terug,na een week kreeg ik antibiotica en dat heeft ook nog 2 dagen geduurd slik het nu voor de 3de dag en nu voor het eerst geen pijnstillers n genomen.

Spoelen mag je na de eerste dag,lichtjes daarna mag het gewoon,maar liever zonder alcohol.
zo, 08/05/2012 - 15:57 Permalink