Hallo, ik ben Justin.
Ik had een beugel en die is er nu ongeveer 2 jaar uit, mede door het slechte poetsen toen heb ik wat witte plekjes op mijn tanden en zijn mijn tanden ook iets geler, niet heel erg maar toch wel een beetje. Het valt wel een klein beetje op van dichtbij, maar van een afstand van een paar meter zie je het niet.
Nu zou ik toch graag echt witte tanden hebben en die witte plekken weg willen hebben.
Mijn tandarts zei iets over plaatjes over mijn tanden, (een jaar geleden) maar ik wou er toen nog niet aan beginnen. Ik heb dus hier wat gelezen en gezocht op internet, en ik denk dat hij daarmee facings bedoelt.
Wat zijn deze precies? Merk ik er iets mee met eten of iets anders? Ik snap wel dat je moet wennen maar voel je na een maand of twee er niks meer van?
Voor hoelang helpt het ongeveer? Voor een jaar of misschien wel meer dan 10 jaar?
En als laatste ben je er voor verzekerd of voor een deel ervan?
Met vriendelijke groet,
Justin.
Ik had een beugel en die is er nu ongeveer 2 jaar uit, mede door het slechte poetsen toen heb ik wat witte plekjes op mijn tanden en zijn mijn tanden ook iets geler, niet heel erg maar toch wel een beetje. Het valt wel een klein beetje op van dichtbij, maar van een afstand van een paar meter zie je het niet.
Nu zou ik toch graag echt witte tanden hebben en die witte plekken weg willen hebben.
Mijn tandarts zei iets over plaatjes over mijn tanden, (een jaar geleden) maar ik wou er toen nog niet aan beginnen. Ik heb dus hier wat gelezen en gezocht op internet, en ik denk dat hij daarmee facings bedoelt.
Wat zijn deze precies? Merk ik er iets mee met eten of iets anders? Ik snap wel dat je moet wennen maar voel je na een maand of twee er niks meer van?
Voor hoelang helpt het ongeveer? Voor een jaar of misschien wel meer dan 10 jaar?
En als laatste ben je er voor verzekerd of voor een deel ervan?
Met vriendelijke groet,
Justin.
Re: Facings?
Is het gebruiken van facings bijvoorbeeld beter dan tanden bleken? Op deze pagina (http://tandenblekencentrum.nl/mond-gebit/facings/) staat dat het wordt gebruikt om je tanden te "verfraaien" dus herstellen etc. Ik durf zelf mijn tanden niet te bleken, ben bang dat het m'n tanden op langer termijn schaadt. Deze plaatjes (of facings) lijken me dan wel een beter oplossing? En weet iemand of dit pijn doet?
Facings worden meestal wel vergoed. Maar dat kan je verzekering beter vertellen.
Als tanden ook wat scheef staan, doe ik naast bleken ook wel eens een mooie composietfacing op een of twee tanden. Of op premolaren.
Aah, ik had een verkeerd beeld over facings denk ik. Ik dacht namelijk dat facings een soort van "plaatjes" waren die je makkelijk op je tanden kon plakken (net als acrylnagels) haha.
Ik ben zelf een groot voorstander van 'minimal invasive dentistry'. De tandarts variant van de kijkoperatie.
En ik werk ook wel met slijpen, maar minimaal. De tandtechnicus werd helemaal gek van ons in het begin.