Uitgevallen vulling voortand, tandarts op vakantie

Author:
TimTim
Posted:
ma, 08/13/2012 - 15:09
Hallo,

10 jaar geleden heb ik mijn beide voortanden boven voor de helft verbrijzeld met een val. Hierop heeft mijn tandarts mijn tanden weer mooigemaakt met een soort witte vulling (ik geloof dat het composiet heet). Vandaag heeft één van die vullingen spontaan losgelaten. Hierop heb ik meteen de tandarts gebeld, maar hij blijkt nog tot eind deze maand op vakantie te zijn.

Ik heb verder geen pijn en er zijn geen scherpe randjes (maar die halve tand ziet er natuurlijk niet uit).
Ik vroeg me af of ik deze situatie twee weken zo kan laten zitten, of dat het toch handig is even langs de waarnemende tandarts te gaan voor controle (of is het misschien mogelijk de vulling tijdelijk te plakken?).

Het lijkt me geen spoedgeval en ik wil deze tandarts niet belasten als dat niet nodig is.
Ik heb op Internet gezocht en het meeste wat je tegenkomt gaat over of het wel of geen spoedgeval is (en of dat je dus de volgende dag / na het weekend langs de eigen tandarts moet), maar hierin zit nooit de situatie dat je twee weken niet bij je eigen tandarts terecht kunt.

Ik hoor graag eventuele suggesties.
TimTim

Hallo allebei,

Hartelijk dank voor jullie reactie!

Mijn tandarts heeft een waarnemer, drie andere tandartsen in mijn woonplaats. Volgens het bandje van mijn tandarts kunnen zij gebeld worden bij "spoedeisende zaken, zoals een ongeval, nabloeding of onhoudbare pijnklacht". Dat klinkt niet echt als het repareren van een uitgevallen "vulling". Of zie ik dat verkeerd?
do, 08/16/2012 - 00:15 Permalink