Ik heb een 5 jaar oude kroon die van boven én 2 zijkanten (voor en achter) volledig is uitgehold! Het enige wat nog staat is een deel van de zijkanten van de kroon die weer vast zit aan een andere kroon die wel goed is.
Zo'n kroon moet toch langer meegaan dan 5 jaar?
In een andere kroon zit een klein (1-2 mm) gaatje in de zijkant en daarachter wordt het steeds groter...
Ik wordt er hopeloos van en het kost bakken met geld.
Zo'n kroon moet toch langer meegaan dan 5 jaar?
In een andere kroon zit een klein (1-2 mm) gaatje in de zijkant en daarachter wordt het steeds groter...
Ik wordt er hopeloos van en het kost bakken met geld.
Re: Slijtende kronen
Als er twijfels zijn over de kronen en/of de tandarts kun je een second opinion laten doen voor een onafhankelijke beoordeling. Liefst bij een tandarts buiten de kring van uw eigen tandarts of bij een van de academische centra (groningen, nijmegen of amsterdam).
Het meest vervelende vindt ik dat de vertrouwensband met mijn tandarts slechter word. Ik moet eigenlijk voor een 2e Opinion ergens heen en dat weer met m'n tandarts overleggen, daar word de verhouding helemaal niet beter van. En dat terwijl je als "leek" totaal geen verstand hebt van dit soort zaken?
9 van de 10 mensen die heel hard roepen niet te knarsen doen het wel. is logisch dat men het niet beseft want het gebeurt meestal in de slaap.
Zonder foto is er verder niets zinnigs over te zeggen. wat zegt de tandarts er zelf van?