Wie o wie kan mij adviseren?

Author:
adjumbe
Posted:
do, 08/16/2012 - 20:40
Beste mede-forummers,

Al een aantal dagen heb ik 'last' van mijn kies. Het doet geen pijn, maar er komt een vreselijk nare lucht uit het gebied rond mijn kies linksboven. Ik heb vanochtend de tandarts gebeld voor een afspraak, maar ik heb geen afspraak gekregen, omdat zij denkt dat het een tandvleesontsteking is. Nu heeft zij er natuurlijk meer verstand van dan ik, maar ik wil hier toch even nagaan wat jullie denken.

Een paar voorbeelden:
Tijdens het eten van popcorn kwam er een stukje vast te zitten tussen mijn kies. Toen ik het stukje eruit had, bloedde het en het bloed stonk ontzettend.

Als ik met mijn vinger over de vulling ga en aan mijn vinger ruik, stinkt dit ook.

Af en toe krijg ik sporadisch een kleine klopping in mijn kies. Dit doet geen zeer, maar met name na zo'n klopping komt er een vieze smaak en geur vrij.

Door deze voorbeelden twijfel ik of het wel mijn tandvlees is. De tandarts assistente adviseerde mij goed te flossen. Dit probeer ik, maar de kies ligt helemaal achterin en ik kan er niet goed bij. Ook moest ik een bepaalde mondspoeling hebben met een bepaalde stof of vloeistof erin. Helaas ben ik de naam vergeten hiervan, maar als het goed is begon het met 'zout...' en dan nog iets.. Weet iemand wat ik bedoel en waar ik het kan kopen?

Ik hoop dat iemand dit herkent of wat advies kan geven. Ik vind het heel vervelend om hier mee rond te moeten lopen!

Alvast bedankt voor de reacties
Miriam1978

Ik gebruik voor het reinigen tussen mijn kiezen de ultradunne tandenstokers van Paradontax of Jordan. Is een stuk handzamer dan floss. De mondspoeling zou Corsodyl kunnen zijn of een spoeling met waterstofperoxide. De eerste is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
do, 08/16/2012 - 21:14 Permalink
adjumbe

Bedankt allemaal!

Ik heb nu de flinterdunne tandenstokers van Jordan, maar met deze kan ik er echt niet goed bij. De ragers van GUM zien er uit als een goed alternatief. Zeker als ze ook 90 graden kunnen buigen.

Toevallig stond de mondspoeling van Corsodyl nog thuis. Ik had eerst Listerine gekocht, maar daar zit geen van de bovengenoemde middelen in.

Ik hoop nu dat het met de combinatie van tanden poetsen, flossen en het gebruik van Corsodyl beter wordt!
vr, 08/17/2012 - 08:07 Permalink