Laat ik voorop stellen dat ik een mega tandartswatje ben. Met succes (en zonder napijn) 2jr geleden bij een angsttandarts een WKB laten doen (linksboven).
Verstandskiezen +/- 5jr geleden alle vier in 1x laten trekken :s
Momenteel last van de volgende klachten:
- stijve nek
- duizeligheid
- kauwspier voelt aan als spierpijn
- de kies die behandeld is voelt "pijnlijk" wat natuurlijk niet kan :)
- gehemelte (linksboven maar redelijk in het midden) is gevoelig
Geen extra klachten bij tandenpoetsen, flossen etc...
Slik nu ibru's die helpen maar blijft lastig. Wordt soms snachts wakker van de pijn maar soort pijn is weinig consequent. Voelt soms echt als kiespijn maar nu is het vooral die kaakspier die pijnlijk is...
Heb me al wel ingeschreven bij ACTA in Adam maar nog geen reactie gehad :s
Verstandskiezen +/- 5jr geleden alle vier in 1x laten trekken :s
Momenteel last van de volgende klachten:
- stijve nek
- duizeligheid
- kauwspier voelt aan als spierpijn
- de kies die behandeld is voelt "pijnlijk" wat natuurlijk niet kan :)
- gehemelte (linksboven maar redelijk in het midden) is gevoelig
Geen extra klachten bij tandenpoetsen, flossen etc...
Slik nu ibru's die helpen maar blijft lastig. Wordt soms snachts wakker van de pijn maar soort pijn is weinig consequent. Voelt soms echt als kiespijn maar nu is het vooral die kaakspier die pijnlijk is...
Heb me al wel ingeschreven bij ACTA in Adam maar nog geen reactie gehad :s
Re: Kies, kaak, nek- pijn en oorzaak?
Bedoel als je zelf gaat zoeken kom je uit op tig mogelijke oorzaken. Alleen klemmen had ik altijd uitgesloten omdat ik overdag juist mijn kaken NIET op elkaar zet. Standaard bitje van de drogist al een optie qua testen? Of is dat kansloos??
Hey valt me (vooral vandaag omdat ik er nu extra op let) op dat;
* Loop van de dag worden de klachten erger. Dus niet toppunt in de ochtend
* Overdag knars/klem ik niet in de zin dat ik mijn kaken op elkaar druk. Zou eerder zeggen dat ik dit juist NIET doe (en eerder op wang bijt achter bij kaken)
Mogelijk extra toevoeging. Eet/kauw eigenlijk altijd rechts. De kant waar de klachten dus niet zitten. Dit doe ik al jaren (geen id hoe lang precies).
Enige dat ik evenees nog niet kan plaatsen is gevoelig gehemelte (note: neus zit sowieso eigenlijk altijd verstopt)
Ooit wel eens geweest maar toen stoom-advies gehad.
Kan trouwens wel door neus ademhalen dus zit niet muurvast. Wel vast.
Zit je veel achter de computer?
Ik heb een jaar of 1,5 geleden ook verschrikkelijke kiespijn gehad. Na wortelkanaalbehandeling en ontelbare bezoeken aan huisarts/tandarts/kaakchirurg ben ik uiteindelijk bij een kaakfysio terecht gekomen. Na 1 behandeling was het gelijk een stuk minder, uiteindelijk is het wegggegaan.
Misschien kun je er wat mee?