Ik vroeg me af of er een Maximaal toegestane hoeveelheid geld bij een plaatselijke verdoving?
Afgelopen week heb ik mijn eerste wortelkanaal behandeling andergaan.
Na 3 prikken bleek dit niet voldoende dus kreeg ik er nog 3.
Ook dit bleek onvoldoende dus kreeg ik er nog een 3 of 4 totaal dus 9 of 10.
Je begrijpt ik ben hier ernorm ziek van geweest een aantal dagen.
Dus mijn vraag is of een tandarts onbeperkte hoeveelheden verdovingen mag toedienen
en iedereen helemaal plat mag spuiten ook als tijdens de behandeling al blijkt
dat de patient niet goed op de verdoving reageerd?
Hoor graag of iemand weet of er een maximale hoeveelheid geld die toegedient mag worden bij een plaatselijke verdoving?
Afgelopen week heb ik mijn eerste wortelkanaal behandeling andergaan.
Na 3 prikken bleek dit niet voldoende dus kreeg ik er nog 3.
Ook dit bleek onvoldoende dus kreeg ik er nog een 3 of 4 totaal dus 9 of 10.
Je begrijpt ik ben hier ernorm ziek van geweest een aantal dagen.
Dus mijn vraag is of een tandarts onbeperkte hoeveelheden verdovingen mag toedienen
en iedereen helemaal plat mag spuiten ook als tijdens de behandeling al blijkt
dat de patient niet goed op de verdoving reageerd?
Hoor graag of iemand weet of er een maximale hoeveelheid geld die toegedient mag worden bij een plaatselijke verdoving?
Re: Maximaal toegestane hoeveelheid bij plaatselijke verdovi
Als u er een aantal dagen ziek van geweest bent is er met uw algemene gezondheid ook iets aan de hand denk ik, beetje afhankelijk wel van welk middel gebruikt is.
Met mijn algemene gezondheid is niets mis zover bekend.
Ik beoefen al enkele jaren topsport met succes en heb geen gezondheidsklachten.
Ik zal informeren naar de hoeveelheid en het middel.
Zijn deze hoeveelheden ook wettelijk vastgelegd of zijn het enkel richtlijnen?
Nu is mijn vraag met welke hoeveelheid begint men bij een wortelkanaal behandeling
bij de eerste poging om het geheel te verdoven 3 prikken?
Wat is de standaard / gemiddelde hoeveelheid?
en over gezond zijn: dat dachten die professioenel getrainde wielrenners ook die met een hartstilstand van de fiets vielen.. en die patient van mij recent ook die een week voor bezoek aan mij overleed aan een net gediagnosticeerde tumor en dus een week later gewoon dood was, aan behandelen is men niet eens toe gekomen. .., even ter relativering. dat je je gezond voelt is iets anders dan het zijn. ik hoop van harte dat het zo is, maar die reactie is wel een zeer heftige en niet verklaarbaar uit gebruikte hoeveelheid verdoving, en ook neit uit extra stress voor behandeling, dat is de volgend edag gewoon weg allemaal. Dus zit er toch iets anders... en wellicht een idee dat gericht te onderzoeken, wellicht een overgevoeligheid voor iets wat in de verdoving zit.
Een week na de behandeling zijn de klachten nog steeds moe, suf, hoofdpijn, oorpijn
metaalsmaak in mond en duizelig.
De tandarts blijft erbij correct gehandelt te hebben en geeft aan dat het middel
na injectie direct werkt als de behandeling in de bovenkaak plaats vind een paar
minuten wachten is totaal niet nodig.
In de onderkaak kan het soms langer duren voordat de verdoving werkt.
Zelf denk ik dat er langer gewacht had moeten worden na mijn eerste en 2e injecties
werd er hooguit 1 / 2 minuten gewacht.
Mijn vraag is nu hoe lang kan het duren voordat een verdoving werkt na injectie?
Zit er verschil tussen de tijd dat de verdoving werkt bij onder / bovenkaak?
Een aantal jaar geleden zijn alle 4 mijn verstandskiezen verwijderd door de kaakchirurg
ook met een plaatselijke verdoving zonder problemen.
Gebruiken kaakchirurgen ook septanest en welke hoeveelheid word er dan
doorgaans gebruikt?
hoe heeft ie dat gedaan? indirect aan de hand van je klachten of bloedafname? Ben ik erg benieuwd naar. Niet dat ik je verhaal in twijfel trek maar het aantal carpules (4) en meer insteekplekken kan je op het verkeerde been van de dosering zetten, maar goed, je hebt die klacht.
nb, ik gebruik eigenlijk het liefst septanest omdat het zo weinig problemen veroorzaakt. (maar weinig is niet nul zoals je zelf al aangaf)