kosten minischroef?

Author:
sippie
Posted:
ma, 09/03/2012 - 13:17
Hallo,

kan iemand mij vertellen wat de extra kosten zijn van een minischroef in de bovenkaak (plaatsen bij de kaakchirurg plus techniekkosten)? Deze wordt geplaatst om de achterste kiezen naar voren te verplaatsen, ivm een missende premolaar.

Vast bedankt voor de reactie!
sippie

Allereerst bedankt voor uw antwoord!

Ik begrijp dat de prijzen onderling verschillen en ik het dus aan mijn behandelaar moet vragen. Ik heb alleen nog maar een oriënterend gesprek gehad waarin deze minischroeven ter sprake kwamen. Ik hoop binnenkort verder onderzoek te krijgen, dan zullen de kosten waarschijnlijk ook wat specifieker aan bod komen. Omdat ik alles zelf moet betalen wilde ik vast een indicatie zodat ik een beetje kan uitrekenen waar ik aan toe ben.. Mijn volgende afspraak is over 2,5 week (nog niet voor de onderzoeken).
ma, 09/03/2012 - 17:25 Permalink
sippie

Even een update:

inmiddels is mijn beugel geplaatst en vandaag ook het ortho-implantaat. Ik heb geen minischroef zoals ik eerder dacht te krijgen, maar een bollard-anker. Maar volgens mij geldt voor beide dat de kosten volledig vergoed worden vanuit de basisverzekering! De kaakchirurg vertelde dat dit tot nu toe altijd het geval is geweest. Hij kon echter niet uitsluiten dat hier binnenkort verandering in gaat komen omdat steeds minder vergoed wordt.
ma, 12/10/2012 - 16:49 Permalink