Goedemiddag allen,
ik zit al een hele tijd met een vraag en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Toen ik 7 was ben ik gevallen waardoor mijn voortand er met wortel en al uit was.
De orthodontist is toen jaren bezig geweest met beugels om mijn zijtant voor te krijgen (waarom er niet gewoon 1 stifttand in is gezet weet ik
ook niet)
Na jaren was mijn zijtand soort van naast mijn andere voortand. De zijtand hebben ze breder gemaakt, zodat het meer op een voortand lijkt.
2 tanden naast mijn nepvoortand zat er een groot gat.
Op een dag zeiden ze dat zij klaar waren en dat de tandarts het af ging maken.
Pas jaren later heb ik een tandarts gevonden die het gat op kon vullen. Er kon namelijk geen tand tussen en de andere tanden breder maken kon niet omdat dat
gat te groot was.
Nu heb ik 1 soort van voortand omdat er een spleet was gekomen in de tijd dat het gat nog niet was opgevuld.
2 jaar geleden ben ik nog bij de ortho langs geweest, maar die zeiden dat ze niks meer kunnen doen.
Nu ga ik kronen krijgen om toch normale voortanden te hebben, en van die opvulling af te zijn (omdat het niet zo hygienisch is) wat natuurlijk
heel veel geld gaat kosten.
Het is toch niet eerlijk dat mijn moeder / de verzekering zoveel geld heeft betaald voor mijn beugels, ik er jarenlang mee heb moeten lopen, en dat
mijn gebit er maar een heel klein beetje op vooruit is gegaan?
Heeft iemand enig idee naar wie ik toe kan gaan met deze vraag/klacht?
groetjes Lotje
ik zit al een hele tijd met een vraag en hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Toen ik 7 was ben ik gevallen waardoor mijn voortand er met wortel en al uit was.
De orthodontist is toen jaren bezig geweest met beugels om mijn zijtant voor te krijgen (waarom er niet gewoon 1 stifttand in is gezet weet ik
ook niet)
Na jaren was mijn zijtand soort van naast mijn andere voortand. De zijtand hebben ze breder gemaakt, zodat het meer op een voortand lijkt.
2 tanden naast mijn nepvoortand zat er een groot gat.
Op een dag zeiden ze dat zij klaar waren en dat de tandarts het af ging maken.
Pas jaren later heb ik een tandarts gevonden die het gat op kon vullen. Er kon namelijk geen tand tussen en de andere tanden breder maken kon niet omdat dat
gat te groot was.
Nu heb ik 1 soort van voortand omdat er een spleet was gekomen in de tijd dat het gat nog niet was opgevuld.
2 jaar geleden ben ik nog bij de ortho langs geweest, maar die zeiden dat ze niks meer kunnen doen.
Nu ga ik kronen krijgen om toch normale voortanden te hebben, en van die opvulling af te zijn (omdat het niet zo hygienisch is) wat natuurlijk
heel veel geld gaat kosten.
Het is toch niet eerlijk dat mijn moeder / de verzekering zoveel geld heeft betaald voor mijn beugels, ik er jarenlang mee heb moeten lopen, en dat
mijn gebit er maar een heel klein beetje op vooruit is gegaan?
Heeft iemand enig idee naar wie ik toe kan gaan met deze vraag/klacht?
groetjes Lotje
Re: Orthodontist half werk geleverd
het lichaam is geen machine namelijk, en reageert wel eens anders dan verwacht of gewenst.
Ik heb er nooit eerder iets mee gedaan om de redenen die je noemt.
Toch vind ik het wel erg dat ze creatief zijn bezig geweest voor heel veel geld en het
geen resultaat heeft.
Toen zij zeiden klaar te zijn was ik een jaar of 13, nu ben ik 20.
Ik had het gewoon geaccepteerd, omdat er niks meer voor mij gedaan kan worden. Nu heb ik
een lieve begripvolle tandarts die er wel wat aan kan doen, maar dat kost heel veel geld.
Als ze dat 7 jaar geleden hadden gedaan was ik goed verzekerd geweest. Nu zit de wereld iets
anders in elkaar :(