Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik heb sinds een paar weken last van mijn voortanden. Eerst voelde het aan alsof ze samengedrukt werden, maar dat gevoel is gelukkig weg. Nu heb ik alleen last van een van deze tanden. Het voelt onprettig, pijnlijk als er iets tegenaan komt (mijn lip al). Kan niet zo goed bepalen of het nu mijn tand is of het omringende tandvlees. De tand lijkt ook wat bewegelijker dan al mijn andere tanden (als ik eraan wiebel, kan ik hem zien bewegen).
Ik ben al een paar keer bij de tandarts geweest, maar deze heeft mij nu geadviseerd te wachten tot ik bij de kaakchirurg ben geweest om mijn verstandskiezen te laten verwijderen. En dat alles er verder goed uitziet.
Ik begrijp alleen niet hoe mijn verstandkiezen ervoor kunnen zorgen dat mijn voortand dit soort klachten heeft.
Kan iemand dat uitleggen?
Grt,
N_n
Ik heb een vraag.
Ik heb sinds een paar weken last van mijn voortanden. Eerst voelde het aan alsof ze samengedrukt werden, maar dat gevoel is gelukkig weg. Nu heb ik alleen last van een van deze tanden. Het voelt onprettig, pijnlijk als er iets tegenaan komt (mijn lip al). Kan niet zo goed bepalen of het nu mijn tand is of het omringende tandvlees. De tand lijkt ook wat bewegelijker dan al mijn andere tanden (als ik eraan wiebel, kan ik hem zien bewegen).
Ik ben al een paar keer bij de tandarts geweest, maar deze heeft mij nu geadviseerd te wachten tot ik bij de kaakchirurg ben geweest om mijn verstandskiezen te laten verwijderen. En dat alles er verder goed uitziet.
Ik begrijp alleen niet hoe mijn verstandkiezen ervoor kunnen zorgen dat mijn voortand dit soort klachten heeft.
Kan iemand dat uitleggen?
Grt,
N_n
Re: Bewegende pijnlijke tand
Ik heb er nog nooit eerder last van gehad.
Ik hoop dat ik morgen nog wat wijzer wordt en tot die tijd doe ik maar rustig aan en probeer die tand wat te ontzien.
En er zou toch echt niets te vinden zijn. Geen ontsteking en het tandvlees ziet er goed uit.
Zelf heb ik wel het idee dat het het tandvlees is wat geirriteerd doet eigenlijk. Ik heb nu op die plek een licht kloppend gevoel en wat jeukerig. En verderop, richting mijn kiezen heb ik dat ook regelmatig.
Ik ben iets meer dan een maand gestopt met roken en heb inmiddels geleerd dat daarna de doorbloeding van het tandvlees dan weer goed op gang komt. Zou het wellicht daardoor komen dat ik van alles voel wat ik niet eerder heb gevoeld? Of komt het juist door het herstellen dat het irriterend aanvoelt?
Overigens waren gisteravond opeens al mijn klachten tijdelijk verdween :O Nu is het wel enigzins aanwezig, maar gelukkig niet zo pijnlijk meer als gisteren.