Pijn na trekken ontstoken kies.

Author:
magicklady
Posted:
zo, 09/16/2012 - 13:57
Hallo,

Ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. En misschien kan iemand mij antwoord geven.

3 jaar geleden kreeg ik last van mijn linker onderkaak, en ik heb toen maanden lang liggen krijsen van de pijn. Het werd bestempelt als aangezichtspijn. Ik heb er heftige medicijnen voor gekregen, die later niet meer werkte. Weer sterkere medicijnen, wat ik nu ook nog steeds slik.

Ik had toen nog een beugel, en er braken linksboven 2 kiezen af. de beugel is toen verwijderd. Vanaf dat moment werd de pijn in de onderkaak ook minder. Maar was er nog steeds regelmatig.

In periode van tandartsbezoeken kreeg ik te horen dat ik in een kies linksonder een ontsteking had zitten. Antibiotica voor gekregen. Maar het werkte niet.
Een half jaar later kwamen ze erachter dat er een goeie abces rond de wortelpunten zat. Het was een 50/50 kans of de kies het met een WKB ging overleven.

Begonnen met WKB, noodvulling gekregen. En er is een sneetje in de abces gemaakt. De pijn is toen flink gezakt. En ik had er minimaal last van. Al heb ik een hele heftige kaakholteontsteking gehad. Waarbij ik zelfs aan de morfine moest.

Daarna is er dik een jaar niks aan de kies gedaan. Vanwege mijn angst inmiddels. En ik werd constant van het kastje naar de muur gestuurd.(andere tandartsen, ziekenhuis) Ik kwam uiteindelijk weer terug bij mijn eigen tandarts.

Die concludeerde dat de kies eruit moest. Maar er moest gewacht worden op de begroting van mijn verzekering.
Terwijl we daarop wachtte brak de kies door tweeën. Dat ging gepaard met oorpijn.

De kies is afgelopen donderdag getrokken. Het trekken zelf ging goed. Maar ik zit nu zondag nog steeds met veel gebonk pijnlijke scheuten, een dik gezicht, en gigantisch veel oorpijn. Ook straalt de pijn door naar mijn keel en rondom mijn 'slaap'. Slapen gaat niet. Inspannen ook niet.
Ik heb een weekendtandarts gebeld, maar het bleek dat mijn tandarts niet bij hun in het systeem stond en ik naar hun moest bellen. Dat gedaan, het weekendnummer gebeld. Maar daar wordt niet opgenomen. Dienstdoende huisarts stuurt me weer door naar de tandarts.

Nu rest mijn vraag. Is dit normaal na het trekken van een kies met ontstekingen die er al 3 jaar zaten?

Alvast bedankt.
vV

Kan gebeuren...hoe chronischer een ontsteking des te meer moeite kan het lichaam hebben het allemaal op te ruimen. Er kunnen mee factoren een rol spelen. Infectie van de wond bv door te snel weer gaan roken. Ik noem maar wat want je noemt wel uitgebreid voorgeschiedenis en allerlei factoren die er eigenlijk niet toe doen, maar de echt noodzakelijke info over hoe de behandeling zelf verliep, wat er een rol kan spelen aan bv medicijngebruik, roken, e.d helemaal niets..waarom er gewacht moest worden op een verzekering is mij onduidelijk overigens? Dat deel van het verhaal snap ik niet.
zo, 09/16/2012 - 14:37 Permalink
vV

En wanneer de eigen tandarts niet is aangesloten bij de spoeddienst zou ik toch daar even verhaal halen waar je wel terecht kan. en wanneer datum welke reden dan ook niet lukt mag die andere club jein het weekend met pijn natuurlijk gewoon niet weigeren, dus daar zou ik ook even over klagen bij de dienstdoende tandarts. Kan gewoon niet dit.
zo, 09/16/2012 - 14:39 Permalink
magicklady

Kan gebeuren...hoe chronischer een ontsteking des te meer moeite kan het lichaam hebben het allemaal op te ruimen. Er kunnen mee factoren een rol spelen. Infectie van de wond bv door te snel weer gaan roken. Ik noem maar wat want je noemt wel uitgebreid voorgeschiedenis en allerlei factoren die er eigenlijk niet toe doen, maar de echt noodzakelijke info over hoe de behandeling zelf verliep, wat er een rol kan spelen aan bv medicijngebruik, roken, e.d helemaal niets..waarom er gewacht moest worden op een verzekering is mij onduidelijk overigens? Dat deel van het verhaal snap ik niet.

Roken heb ik anderhalve dag niet gedaan, en toen toch één sigaret opgestoken. Gisteren niks en vanmorgen ook weer 1. Ik probeer er echt zoveel mogelijk van af te blijven, en spoel direct na de sigaret.

Het specifiek uitleggen gaat voor mij moeilijk, mijn geheugen is nogal selectief. Sorry daarvoor.

De behandeling zelf verliep goed. Ik kreeg van de dokter 50 mg Oxazepam voorgeschreven. Nam een Tramadol in, en voelde van het trekken helemaal niets. Trekken ging ook redelijk snel omdat de binnenkant van de kies al volledig pulp was. het was 6 keer wrikken, 1 keer breken omdat de kies al was gebroken. En het was klaar. Het is veder niet gehecht en er kwam een normale bloedprop op, die nu geel/wit is dus ik neem aan dat, dat goed herstelt. Het bonkt wel heel hard. Ik heb in mijn mondhoek wel rare blaren gekregen. Veder ziet het tandvlees er ook goed uit en is de binnenkant niet dik, de wang nog wel. Ik slik op dit moment mijn laatste dag Amoxicilline.

Mijn medicijnen zijn alleen pijnstillers zoals Oxynorm en Tramadol. ik slik dat alleen op momenten dat ik pijn heb.

Mijn oren zijn mijn gehele leven al een probleem geweest, en na het uitspuiten van de oren 4 maanden geleden heb ik ook last van kraken, suizen en meer pijn. Maar de dokter kon niks vinden, het oor was schoon, en aandringen is niet mijn sterkste punt.
Ik vind het alleen vreemd dat ik nu ook last van de linkerkant van mijn hoofd en keel krijg.

Mijn excuses als de uitleg rommelig is, als u specifieke vragen heeft probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.
zo, 09/16/2012 - 15:24 Permalink
magicklady

En wanneer de eigen tandarts niet is aangesloten bij de spoeddienst zou ik toch daar even verhaal halen waar je wel terecht kan. en wanneer datum welke reden dan ook niet lukt mag die andere club jein het weekend met pijn natuurlijk gewoon niet weigeren, dus daar zou ik ook even over klagen bij de dienstdoende tandarts. Kan gewoon niet dit.

Ik heb een angst tandarts misschien is dat de oorzaak? Ik zal het in ieder geval morgen aangeven. Ik ga ze sowieso voor de zekerheid bellen.
zo, 09/16/2012 - 15:25 Permalink