tandarts plaatste metalen wortelstift. Had het idee dat glasvezel de 'state of the art' is vanwege flexibiliteit. Metalen stift laat minder snel los ?
wat zijn voor- en nadelen van beide ? kan hier eigenlijk geen objectieve info over vinden behalve dat metaal steeds minder wordt toegepast.
Tim
wat zijn voor- en nadelen van beide ? kan hier eigenlijk geen objectieve info over vinden behalve dat metaal steeds minder wordt toegepast.
Tim
Re: type wortelstift
tja, hij zit er al in... fraai.. en met schroef..
ervaring van mijn tandarts is-bij navragen- dat de glasvezel stiften vaker loslaten vandaar dat hij nog steeds metaal plaatst. Overigens alle vertrouwen in mijn tandarts maar hier twijfel ik toch over..
Moet er nog 2. wat kan ik het beste doen ?
als de kans op wortelbreuk nu echt een stuk minder is bij glasvezelstift dan kies ik bij mijn as. kronen toch liever voor glasvezelstift wellicht. Wortelbreuk is immers einde verhaal van een kies..
treedt zo'n breuk dan tijdens of kort na plaatsing op, of gebeurt dit ook vaak op een later moment ?
ik kan op internet verder weinig documentatie vinden over de resp. slagings- /mislukkings kansen bij beide soorten stiften..
Wat raadt u me aan ?
vast dank
ALs hij slechte ervaringen heeft met glasvezelstiften moet u hem denk ik niet opleggen die te gebruiken, de risico`s zijn voor u. losgaande kronen met alle gevolgen van dien zit u ook niet op te wachten. En schoefstiften zijn zo lang en zo veel gebruikt, echt slecht zijn ze niet....ik durf zo ook geen percentages breuk te noemen..(wat op zich al wat zegt).
Tim