Dag ortho's vraagje,
Denk je alles gehad te hebben na 1 jaar en 4 maanden, krijg je ineens om je slotjes heen van die zilveren/aluminium boogjes heen.. Nou raad je mijn vraag natuurlijk al.. wat zijn dit en wat doen die precies?
groetjes Maltose
Denk je alles gehad te hebben na 1 jaar en 4 maanden, krijg je ineens om je slotjes heen van die zilveren/aluminium boogjes heen.. Nou raad je mijn vraag natuurlijk al.. wat zijn dit en wat doen die precies?
groetjes Maltose
Re: Boogjes om slotjes heen
Daarmee kan de draad iets steviger worden aangespannen dan met elastiekjes.
Maar ben eigenlijk wel benieuwd nu.
Fotootje?
Plaatje moeilijk te vinden hoor!
Dan is het een 'Light Wire Torquing Arch (Von Der Heydt)'. Dient om de richting van de wortel (tand) in axiale richting goed te krijgen. Stamt uit de Begg-techniek die langzamerhand verlaten is. Vanaf 1985 kwamen er betere materialen die de behandelingstijd verkortten en allerlei bijwerkingen verminderden. Dat wil niet zeggen dat sommige onderdelen van die oude technieken niet handig kunnen zijn in specifieke, mechanische, vraagstelling.
In NL waren, en zijn (dat is nu ook wel weer overdreven), er nog een aantal fervente aanhangers van dit systeem. Er is zelfs een vereniging.
"Light Wire Torquing Arch" dus.
Oh leuk, die term ga ik maandag laten vallen bij onze ortho.
Maakt vast indruk :wink:
tot me grote verbazing had ik nog nooit zo weinig pijn gehad, heb smorgens zelfs nog een lekker stokbroodje tonijn gehaald ter vreugde dat het eigenlijk voor het eerst geen pijn deed de dag na de behandeling, heel vreemd.. maar ook een vreemd gevoel heb ik er zelf aan over gehouden zou er iets toch niet goed gegaan zijn wat de behandeling weer verlengd ga je dan denken. Achja.. na 1 jaar en 4 maanden is t zo voorbij denk k dan toch wel weer :)