Vreselijke lucht bij verstandskies

Author:
sanasoufi
Posted:
zo, 09/23/2012 - 23:45
Beste mensen,

Ik zat net mijn tanden poetsen toen ik plotseling een vreselijke smaak in mijn mond proefde ik dus maar even met een tandenstoker langs alles gaan en ruiken.....EN NEE HET MAG NIET ZO ZIJN, MAAR HET IS ZO....ik heb 3 verstandskiezen de onder rechtse heb ik laten verwijderen, maar die aan de linkerkant nog niet (die zit volledig onder het tandvlees en ik heb er dan ook nooit last van gehad) DE GEUR KOMT VAN DIE PLEK WAAR DIE KIES ONDER ZIT VANDAAN.

Het doet nog geen zeer, maar mijn vrees voor een cyste/ontsteking/tumor is dus waarschijnlijk terecht. Ik durf niets meer, want stel dat ik lekker ga slapen nu en morgen wakker wordt met een dikke wang? Stel dat ik morgen verga van de pijn?

Morgen zal ik natuurlijk gelijk een afspraak maken bij de tandarts alleen die hebben natuurlijk pas over 6 maanden een open plek. En zolang je geen pijn hebt ben je niet met spoed welkom. Natuurlijk moet die kies er dus uitgesneden worden.....alleen als je een cyste/ontsteking hebt voel je de verdoving toch niet? ERGER ik ben 25 dus boven de aanbevolen leeftijd om die verstandskiezen te laten verwijderen. Ik lees overal dat de wortels al tot mijn zenuwen gegroeid kunnen zijn waardoor verwijderen extra risico's zoals beschadiging van gevoelszenuwen meebrengt.

IK BEN ZO BANG....Heeft iemand misschien ook zoiets meegemaakt? Ik wou dat het nog even had gewacht ik wou zowieso een afspraak hiervoor maken bij de tandarts en vervolgens bij de kaakchirurg.....maar het moest nu toeslaan, terwijl ik over anderhalve week ook nog eens tentamens heb.

Heel vreemd is overigens dat ik hier een paar weekjes terug ook een topic over had geopend (echter toen had ik nog geen klachten)
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=23999