3 maanden geleden heb ik een apex resectie op de 25 en de 26 gehad waar een jaar daarvoor een brug op is gegaan. Dit verliep eigenenlijk allemaal erg goed en weinig napijn gehad. Tijdens de behandeling deed 1 wortelpuntje een beetje zeer en dit was volgens de kaakchirurg ook de boosdoener. Wel had ik af en toe een raar gevoel in mijn beiden jukbeenderen leek op hoofdpijn. Drie weken geleden is er een gaatje gevuld in de een na laatste kies boven rechts ik weet niet welk nummer dit is. Dit deed geen zeer tijdens de behandeling maar toen de verdoving uitgewerkt was deed dit enorm zeer. De tandarts gebeld en die zee dat gevoeligheid kon en af moest nemen. Na een week terug geweest en er bleek een kleine lekkage naast deze vulling te zitten en heeft deze vulling opnieuw gedaan. Deze behandeling deed ongelofelijk zeer en de zenuw in mijn hele gezicht deed pijn dwars door de verdoving heen. Na een pijnstiller werd dit rustig en bleef het een paar dagen koud gevoelig daarna een dag warmgevoelig en toen was het vrijwel over. div keren terug geweest en moest geduld hebben het werd ook wel elke dag een beetje beter. Daarna kwamen er tandvlees ontstekingen rondom die kies en die zijn nu behandeld tot op de wortel (vandaag gedaan) verder als tandvlees last heb ik niet echt meer last van die kant. Maar nu begint de kant van de apex weer zeer te doen een hele diepe pijn in mijn jukbeen. Deze pijn is er niet elke dag alleen smiddags of savonds als ik moe word als ik dan een pijnstiller neem en naar bed ga ben ik er sochtends vanaf. Ik wordt er snachts ook niet wakker van. Dezelfde pijn had ik ook na dat gaatje aan de andere kant af en toe en dit was ook savonds soms doen allebei mijn jukbeenderen pijn.
Mijn tandarts heeft div fotos koudtesten kloptesten gedaan allemaal niks. Bij de dokter heb ik mijn bloed laten meten en in het ziekenhuis ook dit was ook goed. Tevens zijn er rontgenfotos van mijn sinussen gemaakt en dit is ook ok.
Ik weet het ff niet meer ik loop ook bij een kaakfysio omdat ze denken dat het door stress van alle behandelingen uit mijn nek komt.
Mijn tandarts zeg dat dat zou kunnen maar denkt ook dat het van mijn tandvlees zou kunnen komen.
Ikzelf ben er echt klaar mee en speel steeds meer met het idee om al het renovatiewerk van de afgelopen 4 jaar eruit te laten trekken en een kunstklapper te gaan kopen. Hoe meer ik gedaan heb hoe meer ik er voor terug krijg zeg maar. Vooral psychische raakt het me omdat ik niet echt meer weg durf vakantie's etc. Tevens ben ik ook heel erg bang dat dit nog niet over is als mijn vrouw gaat bevallen in januari ik ben door de pijn en onzekerheid nou niet echt de nr 1 papa zeg maar.
Alvast bedankt voor u aandacht.
Mijn tandarts heeft div fotos koudtesten kloptesten gedaan allemaal niks. Bij de dokter heb ik mijn bloed laten meten en in het ziekenhuis ook dit was ook goed. Tevens zijn er rontgenfotos van mijn sinussen gemaakt en dit is ook ok.
Ik weet het ff niet meer ik loop ook bij een kaakfysio omdat ze denken dat het door stress van alle behandelingen uit mijn nek komt.
Mijn tandarts zeg dat dat zou kunnen maar denkt ook dat het van mijn tandvlees zou kunnen komen.
Ikzelf ben er echt klaar mee en speel steeds meer met het idee om al het renovatiewerk van de afgelopen 4 jaar eruit te laten trekken en een kunstklapper te gaan kopen. Hoe meer ik gedaan heb hoe meer ik er voor terug krijg zeg maar. Vooral psychische raakt het me omdat ik niet echt meer weg durf vakantie's etc. Tevens ben ik ook heel erg bang dat dit nog niet over is als mijn vrouw gaat bevallen in januari ik ben door de pijn en onzekerheid nou niet echt de nr 1 papa zeg maar.
Alvast bedankt voor u aandacht.
Re: Ik weet het even niet meer.
Overigens is nekpijn zelden de oorzaak van cmd, eerder is de nekpijn een referred pain als gevolg van de pijn in de kaakspieren.
Als ik een week heilig in de therapeut geloof voel ik me ook beter omdat ik me dan minder druk maak. Ga ik weer aan kies problemetiek denken dan sla ik een beetje op hol.
Mijn oude tandarts waar ik als kind heb gezeten is een gnatoloog misschien die maar bellen.
Ik ben wel opgelucht met deze analyse daar het wel een lastig probleem blijft. In iedergeval geen onstekingen en ook niet aan het apex gebied.