Implantaat: slechte smaak + dunne slijmen

Author:
Tom1977
Posted:
ma, 10/15/2012 - 15:38
Ik heb sind 2 jaar een implantaat ter vervanging van tand n° 25. De tand daarvoor is overkroond.
Nu heb ik sinds enkele maanden bijna dagelijks last van een slechte smaak in mijn mond. Ik denk dat het voortkomt van het implantaat en ik heb de indruk dat het tandvlees naar de overkroning toe net iets verder is teruggetrokken dan voordien.
Ik ben een tijd geleden naar de tandarts geweest en die heeft een airflow reiniging uitgevoerd en een foto van het implantaat genomen. Volgens de tandarts waren de structuren rond het implantaat nog in orde en kon de slechte smaak dan ook niet vandaar komen.
Ik heb toen het advies gekregen om naar een oor-neus-keelarts te gaan of om in mijn maag te laten zien.
Dat het ik niet gedaan omdat ik denk dat het probleem toch bij het implantaat te zoeken is.
Sinds mijn bezoek bij de tandarts heb ik nu ook een verhoogde slijmvorming. Niet van die dikke slijmen die je bijvoorbeeld hebt als je verkouden bent, maar heel fijne slijimen die je haast niet ziet in het speeksel, en dit bijna de hele dag door.
Ik heb nu bij tandartsplein Implaclean tandpasta besteld en O7 mondwater met de hoop dat dat misschien helpt...
Wat kan het probleem zijn en ga ik misschien best naar een parodontoloog? Mondhygiënisten zijn in België haast niet te vinden....