Beste,
eind vorig jaar werden mijn blokjes verwijderd, en een nachtbeugel besteld. De tandarts ging echter op reis, waardoor ik mijn nachtbeugel pas na een maand of 2 kreeg. Hem indoen veroorzaakte helse pijnen, 's nachts spuwde ik het onding uit. Verder had hij ook geen ijzerdraadje geplaatst. Resultaat: scheve tanden.
De laatste tijd echter heb ik regelmatig pijn aan mijn tanden, doordat ze soms tegen elkaar lijken te duwen. De tandarts zei op mijn antwoord: stam hem er maar weer in. Daarom probeer ik weer mijn beugel in te doen, maar overdag. Dat ding past nu bijna helemaal niet meer, maar bon, ik heb hem weer ingekregen. Met momenten heb ik de indruk dat het geen pijn doet, op andere momenten heb ik het gevoel dat mijn tanden uitgerukt worden. Bestaat de kans dat mijn tanden zullen afbreken bij het in/uitdoen van mijn nachtbeugel?
MVG,
Yves
eind vorig jaar werden mijn blokjes verwijderd, en een nachtbeugel besteld. De tandarts ging echter op reis, waardoor ik mijn nachtbeugel pas na een maand of 2 kreeg. Hem indoen veroorzaakte helse pijnen, 's nachts spuwde ik het onding uit. Verder had hij ook geen ijzerdraadje geplaatst. Resultaat: scheve tanden.
De laatste tijd echter heb ik regelmatig pijn aan mijn tanden, doordat ze soms tegen elkaar lijken te duwen. De tandarts zei op mijn antwoord: stam hem er maar weer in. Daarom probeer ik weer mijn beugel in te doen, maar overdag. Dat ding past nu bijna helemaal niet meer, maar bon, ik heb hem weer ingekregen. Met momenten heb ik de indruk dat het geen pijn doet, op andere momenten heb ik het gevoel dat mijn tanden uitgerukt worden. Bestaat de kans dat mijn tanden zullen afbreken bij het in/uitdoen van mijn nachtbeugel?
MVG,
Yves
Re: Tanden weer scheef
Wat zonde dat je niet snel een retentiebeugel hebt gekregen. Zijn je tanden in die 2 maanden tijd heel erg verschoven?
Kan mij goed voorstellen dat het pijnlijk is om de beugel te dragen, die is natuurlijk gemaakt op basis van het eindresultaat met de blokjesbeugel. Het lijkt mij echter sterk dat je tanden zullen afbreken tijdens het in of uitdoen. Toen je net een blokjesbeugel had was dat gevoel er misschien ook?
Ik heb nu na twee jaar een nieuwe, betere nachtbeugel gekregen die ik ook overdag draag, en dat is soms best gevoelig. Anderzijds, als er druk op je tanden komt tijdens het dragen van de beugel, zou er wel positieve beweging moeten ontstaan.
Wat voor nachtbeugel heb je trouwens? Een doorzichtig ''hoesje'' of een plaatje?
Groet
goed om dat te horen :) ik maakte me echt zorgen.
Het is zo een doorzichtig stuk plastic.
MVG,
Yves
Ah, die heb ik ook. Schijnt een ''essix retainer'' te heten. Ik vind 'm fantastisch want hij zit prima, je ziet en hoort er niks van dus ik draag hem overdag en mijn tanden zijn zeer gewillig de goede kant aan het opschuiven! Even gevoelig dus even doorzetten, maar dan heb je ook wat ;-)!
Groet