Ik heb af en toe last van zeer pijnlijke plekken op mijn tandvlees, geheel willekeurig. Ene keer op 2 plekken op de bovenkaak, ander keer bij mijn snijtand op de onderkaak. Het doet dan op 1 plek voor 1-2 pijn. Vooral tijdens het poetsen doet het erg pijn. Dan is het bijna niet te doen. Ik was paar maanden geleden na de mondhygienist geweest en die had paradontitis geconstateerd. Alleen heb ik nu jongerenverzorgd van Menzis dus kan ik het niet betalen. Zou deze pijn hierdoor komen? Het doet trouwens alleen pijn als je er druk op toepast.
Is een paradontitis behandeling trouwens echt een must? Ik ben een arme student dus als ik over moet gaan na pakket 3 zal het me erg veel geld kosten. Ze bleef maar zeggen dat als ik het niet doe ik later me tanden zal kwijtraken hierdoor. Overdrijft ze een beetje? Kan het niet overgaan als ik gewoon goed poets en flos?
Nog 1 vraag. Welke verzekering en pakket raad u aan als ik een paradontitis behandeling wil uitvoeren? Ik ben op zoek na het aller goedkoopste.
Bij voorbaat dank!
Is een paradontitis behandeling trouwens echt een must? Ik ben een arme student dus als ik over moet gaan na pakket 3 zal het me erg veel geld kosten. Ze bleef maar zeggen dat als ik het niet doe ik later me tanden zal kwijtraken hierdoor. Overdrijft ze een beetje? Kan het niet overgaan als ik gewoon goed poets en flos?
Nog 1 vraag. Welke verzekering en pakket raad u aan als ik een paradontitis behandeling wil uitvoeren? Ik ben op zoek na het aller goedkoopste.
Bij voorbaat dank!
Re: Pijnlijke plekken op mijn tandvlees.
Ik had gevraagd aan de mondhygiëniste waarom ik op bepaalde plekken pijn had. Zij vertelde me dat het kwam vanwege de ontsteking en dat er veel tandsteen zat. Dit was bij mij wel het geval. Ik weet niet hoe het bij jou zit.
Heb je je pockets op laten meten? Hoe diep zijn jouw pockets en om hoeveel tanden en kiezen gaat het?
Ik zou er wel wat aan gaan doen. Het wordt alleen maar erger en de kosten worden steeds hoger. Heeft je tandarts verteld hoeveel het zou gaan kosten als je gaat starten met je behandeling?
Re: Pijnlijke plekken op mijn tandvlees.
Pijnlijke plekken op mijn tandvlees.
Toch heb ik in september mijn pockets op laten meten en rontgenfoto's laten maken. Daarna bij de mondhygieniste geweest voor het reinigen. Zij heeft me echt super over mijn angst heen geholpen door me te verdoven en ben gestopt met mijn vorige tandarts en heb een nieuwe tandarts gevonden die rustig is en me verdoofd.
Mondhygieniste vertelde mij dat ik toch echt bij een tandarts of parodontist moest wezen ivm mijn diepe pockets. (zie mijn verhaal daar staan mijn rontgenfoto's en pocketsmetingen.
Nu gaat mijn initiële behandeling beginnen in november.
De kosten voor pockets op laten meten en rontgenfoto's maken Euro 322,--. Dit was bij mijn tandarts. Ik weet niet hoeveel andere tandartsen rekenen, maar het zal niet veel verschillen.
Reinigen per element kost 30,90 euro (mijn tandarts)
Ik ben wel meteen afspraken gaan maken. Tegen mij werd verteld als je er niks aan doet dan heb je geen gebit meer na 5 jaar.