Rare smaak door spalkjes?

Author:
RoAn1981
Posted:
zo, 10/28/2012 - 11:33
Sinds 3 maanden heb ik last van een chemische smaak in mijn mond. De ene keer achter in mijn keel, de andere keer op mijn tong, het verschuift nogal. Ik heb in het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik wijtte het aanvankelijk aan de schommelende hormoonhuishouding. De huisarts heeft gecheckt of ik geen schimmel heb maar die kon niets vinden.
Ik kwam bij de tandarts die concludeerde dat ik 3 gaatjes had en wat ontstoken tandvlees. De gaatjes zijn gevuld, ik ben bij de mondhygieniste geweest voor reiniging en poetinstructie en 2 weken geleden ben ik op controle bij haar geweest: het tandvlees bloedde niet meer en alles was goed.

Fijn allemaal, maar de smaak blijft..Ik eet of drink niet anders sinds het begonnen is, ik heb geen nieuwe medicatie, ik ben niet ziek geweest, ik ben niet op dieet, ik heb geen ontstoken amandelen. Ik begin ten einde raad te raken.

Nu bedacht ik me opeens dat ik zowel boven als onder achter de voortanden van die spalkjes heb, die erin gezet zijn door de orthodontist nadat mijn beugel eruit gehaald is. Dit is inmiddels bijna 14 jaar geleden. Zou het hieraan kunnen liggen? De smaak is erger aanwezig na het poetsen, wellicht omdat ik er dan overheen ga? De tandarts geeft aan dat het hoogst onwaarschijnlijk is. Weet iemand hier wellicht meer? Ik wordt er zo langzamerhand wanhopig van...
Romy32

Dit is inmiddels bijna 14 jaar geleden

Als het de spalkjes zouden zijn, zou je er toch al eerder last van gehad moeten hebben?
Lijkt mij hoor.

Ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn.
Wel heb ik dit nog voor je gevonden.
Misschien heb je er iets aan.
zo, 10/28/2012 - 19:52 Permalink