Graag advies?

Author:
jayesh
Posted:
di, 10/02/2012 - 15:01
Ik ben 27 jaar.
Ik heb namelijk een grote gat in mijn kies en moet een water kanaal behandeling doen dit kost mij bijna 700,- euro.
Of andere optie is lost trekken vertelde mijn tandarts.

Ik zou graag die kies willen vervangen door een implantaat.
Ik zou graag voor implantaat willen gaan.

Wat kan ik het beste doen advies is welkom?
vV

een implantaat met kroon zal een 2500,- zijn, is dat werkelijk een goedkopere optie dan een wortelkanaalbehandeling (met kroon tzt neem ik aan) denk je?
en zonder foto en andere randgegevens is een advies geven lastig.
di, 10/02/2012 - 17:11 Permalink
jayesh

een implantaat met kroon zal een 2500,- zijn, is dat werkelijk een goedkopere optie dan een wortelkanaalbehandeling (met kroon tzt neem ik aan) denk je?
en zonder foto en andere randgegevens is een advies geven lastig.

JA, klopt ook ik ben 27 jaar financieel kan ik het wel bekostigen voor implantaat.

Ja het gaat alleen maar om een enkel kies onderaan.
Boven gebit heb ik wel all mijn tanden. Maar Beneden 1 kies niet meer als ik deze laat verwijderen dan zou het mijn goedkoper worden. Er zit zit een diepe grote gat kon ik op de foto zien. Ze wou het los laten trekken en de tandarts vond dat waterkanaal behandeling heel erg een dure plaatje is om de kies te redden.

Want maandag moeten er 6 vullingen worden vervangen, omdat de schatting van de tijd is dat ze na 4 jaar zullen uitvallen.

Alleen woon ik in Amsterdam en wilde weten als er een implantaat tandarts er is?
di, 10/02/2012 - 19:44 Permalink
jayesh

Ik hebt het ook besproken maar zij vertelde dat implantaten niet levensduur zijn? En frameprotheses geen enkel vind ze goed of passen.

Ik kom er eigenlijk niet uit.

Want eerst vertelde ze de wortel kanaal behandeling is duur en dat ik beter mijn 6 boven tanden kan redden met dat geld. Vandaag vertelde ik dat ik wortel kanaal behandeling niet zag zitten het is duur en geeft niet veel garanties. Want de kies is echt helemaal dood. Ze vroeg van als ik dat geld hebt voor wortel kanaal behandeling. Maar steeds heeft het over de fianciele kant voor de wortel kanaal behandeling. Het gaat alleen om de tweede kies en heb nog een derde kies zelf heb ik een kleine mond en kaak

Ik zou een viervlaksvulling krijgen maar vandaag was het gesprek over de kies eruit trekken of wortel kanaal behandeling laten doen ze vond ik dat jong bent. Ik kreeg idee van dat ze niet veel over implantaat wil praten. Ze wilde dat ik het geld voor boven kaak en onder kaak voor gebits reiniging en flourida behandeling beter op zij kan zetten voor wortel kanaal behandeling. Ik snap het allemaal niet meer.

Ik zoek eigenlijk iemand die er met mij over goed kan praten? Wat voor mij de mogelijkheden zijn en welke opties....

overleg even met de tandarts zelf, die weet dat wel.
ma, 10/29/2012 - 18:11 Permalink
zel'dovich

Een wortelkanaalbehandeling als de slagingskans als redelijk hoog wordt ingeschat. Bij een matige of slechte prognose - en dat komt ook voor - is trekken wellicht beter. Je hebt dan de keuze tussen niksdoen of een implantaat. Soms ook een brug. Hoe die keuze in jouw geval zou moeten uitpakken kan ik natuurlijk ook niet beoordelen. Daarvoor overleg je met je tandarts. Vraag eventueel een second opinion.

Een implantaat met kroon hoeft niet altijd 2500 euro te kosten trouwens, dat is meer een veilige bovengrens. Meer zal het dus niet snel worden masr (veel) minder is ook mogelijk. De prijzen lopen nogal uiteen namelijk. Bij wat zoeken kan het zomaar 1800 euro zijn bijvoorbeeld.

De meeste tandartsen doen het echter niet zelf. Zou dit mee kunnen spelen bij het voorstellen van de behandeling?. Je kunt je altijd laten doorverwijzen naar een implantoloog. Mijn tandarts doet het trouwens wel zelf maar is geen implantoloog.
ma, 10/29/2012 - 23:08 Permalink