Beginnende paro

Author:
HenkWitman
Posted:
ma, 10/29/2012 - 21:52
Na 13 jaar geen tandarts gezien te hebben, heb ik toch maar de moed verzameld om er bij een binnen te stappen.
Na foto's en dergelijke gemaakt te hebben schijn ik beginnende paro te hebben en ik moet nu op zoek naar een mondhygiënist.
Kan iemand mij vertellen wat ik van een behandeling bij de mondhygiënist kan verwachten, ik ben nog nooit bij een mondhygiënist geweest.
Geinteresseerde12

Ik heb ook parodontitis. ()
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=8&t=24114

Ik heb een goede ervaring. De mondhygiëniste nam de tijd voor me, kreeg een uitgebreide gebitsreiniging en info hoe ik mijn gebit goed schoon moet houden.

Mocht je gevoelig tandvlees hebben dan kan je ook vragen naar een verdovingspasta. Super spul en je voelt nauwelijks wat.

Heb je ook je pockets op laten meten?

volgorde van mijn behandeling:
1. rontgenfoto's laten maken + pockets laten opmeten (tandarts)
2. 2 x gebitsreiniging gehad (mondhygiëniste)
3. Plaque score (tandarts)
4. Gebitsreiniging per element gaat binnenkort beginnen ( 4 afspraken staan van 30 minuten) (tandarts)
ma, 10/29/2012 - 22:09 Permalink
HenkWitman

Er zijn geen pockets opgemeten, ik ben je verhaal wel tegengekomen, ik weet ook niet of er onderscheid gemaakt wordt tussen het behandelen van beginnende paro en dat wat jij beschreven hebt in je verhaal.
De tandarts noemde het letterlijk zelf beginnende paro, ik ben er toen niet teveel op ingegaan omdat er ook aantal andere dingen moesten gebeuren die wat meer prio hadden op dat moment.
ma, 10/29/2012 - 22:21 Permalink
Geinteresseerde12

Ik heb geen flauw idee.

Waar ze eerst mee beginnen: rontgenfoto's maken + pockets opmeten. Nadat de pockets opgemeten zijn gaan ze tandsteen en tandplaque verwijderen. Dit doen ze op verschillende data. Tenminste zo ging het bij mij.
ma, 10/29/2012 - 22:35 Permalink