Zoals velen ben ik bang voor de tandarts, ik was ruim drie jaar niet geweest. Maar ik kreeg zoveel last van een gaatje dat ik toch maar ben gegaan, helaas kon het gaatje niet meer gevuld worden en werd ik doorverwezen naar de kaakchirurg voor extractie. Toen heeft de tandarts een stukje afgebroken tand rechtsonder hersteld (geen idee wat hij precies gedaan heeft ik denk gewoon gevuld) tijdens de dat verdoving aan het inwerken was heeft hij tandsteen verwijderd en nadat die het stukje afgebroken tand hersteld had heeft hij ook rechtsonder naar eigen zeggen daar meer tandsteen kunnen weghalen dan op andere gebieden omdat ik daar verdoofd was. Ik heb last van napijn gehad en enkele paracetamolletjes genomen. Nu wil ik alleen weten hoelang pijn kan aanhouden na het heel diep verwijderen van tandsteen want ik ben er afgelopen donderdag geweest en heb er nu nog last van.
Re: pijn na tandarts bezoek
Wanneer je er geen last meer van zult hebben, is niet echt te zeggen. De zenuw moet herstellen, en dat kan best even duren (weken, soms zelfs langer).
De pijn moet in ieder geval niet erger worden.
Hartelijk bedankt voor je antwoord. Ik zal nu dan 2x 600 mg ibuprofen per dag nemen en met die sensodyne tandpasta poetsen en dan probeer ik volgende week ergens een dagje zonder pijnstillers