Erg pijnlijke kies na witte vulling (bijna half jaar geleden

Author:
_Amarens
Posted:
vr, 11/02/2012 - 09:18
Bijna een half jaar geleden heb ik twee kiezen laten vullen met een witte vulling. Het ene gat was redelijk groot (volgens mij ging het om een twee- of drievlaksvulling) en het andere gat was gewoon een éénvlaksvulling.
Na het boren was mijn kies met het grote gat erg gevoelig tijdens het eten en voor warmte en kou. De gevoeligheid tijdens het eten nam met de tijd af en mijn kies was ook niet meer gevoelig voor warmte. En ik las op internet dat een kies met een witte vulling wel een half jaar lang gevoelig kan blijven.
Echter, sinds twee maanden ongeveer het ik weer steeds meer last van mijn kies. Nu is het zo dat ik er een constante zeurende pijn in heb en de kies is erg gevoelig voor kou (kan wel door de grond zakken bij water in mijn mond of als ik koude lucht op de fiets inadem).

Nu mijn vraag/issue:
Voor het boren had ik helemaal nergens last van, maar na het boren (waarbij de tandarts ook een grote snee had gemaakt naast mijn kies) heb ik dus ontzettend veel last van mijn kies gekregen. Mijn moeder beweert nu dat het de fout van de tandarts is en ze vindt dat ik hier niet voor hoef te betalen en daar gewoon mijn gelijk in moet krijgen (en dus net zolang door moet zeuren).

Ik vraag me nu af of ik überhaupt gelijk kan krijgen en een poot heb om op te staan?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden, want dan heb ik nog wat info voordat ik maandag bel voor een afspraak. Alvast heel erg bedankt!