Goede avond,
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die twee codes, behalve dat, dat A531 gebruikt wordt uitsluitend met een tandarts verwijzing... Verschil in het onderzoek?
Bij voorbaat dank.
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die twee codes, behalve dat, dat A531 gebruikt wordt uitsluitend met een tandarts verwijzing... Verschil in het onderzoek?
Bij voorbaat dank.
Re: verschil tussen A531 en A722
Hartelijk dank voor de reactie.
Nog een vraagje: is het mogelijk dat hygiënisten (2 van de zelfde kliniek) beide code-behandelingen doen? Bij mijn verzekering zijn nl. beide codes in rekening gebracht. Beide hygiënisten hebben exact het zelfde gedaan (?).
Als er onduidelijkheid is, betekent dat ook dat er creatief mee kan worden omgegaan. Het in rekening brengen van beide codes heeft daar de schijn van. Ik zou in ieder geval niet kunnen uitleggen waarom beide codes op een nota voorkomen. Zoals vV zegt, vraag het maar eens na bij de praktijk. En laat het ons hier maar weten. Ik ben wel nieuwsgierig hoe de betreffende praktijk dit gaat uitleggen.
Het is mij toen verteld, dat de eerste behandeling geen status was en dat het raar is dat zij (hygiëniste nr. 1 - zal ik maar zeggen) deze niet heeft gemaakt. Wat ik raar vind is dat dat allemaal zelfde eruit zag. Met zo'n "staalapparaatje" tussen mijn tanden/tandvlees en dan naar de computer lopen intoetsen (weet ik veel wat), sommige tanden in het rood (nr.6) en sommige gewoon wit (op het scherm dan) ... Probleem hierin is dat hygieniste nr. 1 er niet meer werkt en door hygiëniste nr. 2 overgenomen. Toen nogmaals de zelfde behandeling... Nr. 1 (A531) was E60 en nr. 2 E150 (A722) ... nou, dan hebben we het over E210.
Ik begrijp heus wel dat beide geld wilden voor gedane werk (logisch/meer dan normaal), maar door dat nr. 1 er niet meer is hoef IK toch niet het zelfde (in mijn ogen dan) twee keer te betalen. Is toch aan de kliniek om het administratief op orde te hebben? Of zie ik het verkeerd?
Ik zal de kliniek zeker om uitleg/verschil vragen en zal het hier neerzetten (maandag eerste mogelijkheid, vandaag geprobeerd - is er weer niemand).
Hartelijk dank!
vrijdag namiddag kreeg ik een telefoontje van de mondhygiëniste nr. 2 (de huidige dus) dat het vreemd is dat er al een status gemaakt is maar dat zij de "oude" status niet kon oproepen en dat zij het financiële afwikkeling ging overleggen met de administratie. Wij hebben afgesproken dat ik donderdag terug gebeld zal worden. Tot mijn verbazing werd ik al gisteren ochtend al gebeld. Ook de administratie van de kliniek vond het raar en gingen Fa-med verzoeken om de E59 terug te laten boeken.
In wijze prima afgehandeld tot nu toe. Nu nog maar afwachten wat Fa-med/DeltaLloyd daarmee gingen doen en hoe lang dat weer gaat duren. Gezien ik een paar honderd euro aan de behandeling moet betalen is elke tientje wel mooi meegenomen.
Normaal gesproken is de correctie binnen 2 a 3 weken verwerkt. Dit is afhankelijk van wanneer de betreffende kliniek de correctie indient bij Famed.
Als ik u was zou ik de nota aan Famed binnen de termijn betalen verminderd met die 59 euro. Dan komt het waarschijnlijk wel goed.
Vanochtend erachteraan gebeld en het is al maandag door Fa-med teruggeboekt. Delta ging de door FM ingezonden factuur opnieuw behandelen. Mw heeft mij het zelfde als u geadviseerd: overmaken met vermindering van E59. Dus nu ben ik er klaar mee (positief bedoeld uiteraard).
Iedereen hartelijk dank voor uw interesse/info/hulp!