geen idee!

Author:
IriAna13
Posted:
za, 11/03/2012 - 12:12
Hallo allemaal,

Zou heel graag advies krijgen. Ben woonachtig in het buitenland, vorig jaar heb ik aan een kies een wkb gehad en vervolgens een kroon, allemaal prima.
Door het vele tandenknarsen, aan dezelfde kant (daar heb ik al 20 jaar last van en draag ik ´s nachts een splint voor) belande ik weer bij de tandarts voor het aanmeten van een nieuwe splint. Het tandvlees was wat opgezwollen, haar antwoord: ´dat komt omdat die kies zwak is door de wkb en door de druk van het knarsen, een nieuwe splint en de ontsteking zal t.z.t wegtrekken.
De zwelling werd door de splint idd kleiner, maar na een maand kwam er een puistje op die plek, met wit puntje. weer foto´s gemaakt, het was geen fistel, niets ook te zien op de foto. Kies doet geen pijn, ook niet met aantikken, ook niet met kauwen, dus niks doen. Nu na 3 maanden, puistjes is weg, zwelling zit er nog, zegt een andere tandarts dat het een flemon is (abces). Aanstaande donderdag hoor ik hoe en wat. Misschien moet de kies eruit, zeggen ze. Maar de kies heb ik totaal geen last van! Wel van het tandvlees, dat is ietwat gevoelig! Ben in alle staten. wat is jullie advies?
Lieneke

Vrees dat het stiekem toch een fistel was....Je zou nog operatief kunnen proberen de onsteking weg te krijgen. Maar dat heeft ook maar een bepaald slagingspercentage. Je zal wel wat aan de ontsteking moeten doen, want dat is echt niet gezond. Je blijft toch ook niet doorlopen met een wond op je arm, ook al voel je er niks van?
za, 11/03/2012 - 12:20 Permalink
IriAna13

Bedankt voor je reaktie! Ik wil er ook wat aan doen. Mijn gebit is erg belangrijk voor me. Wat bedoel je met een laag slagingspercentage? Dat ik uiteindelijk mijn kies toch kwijt raak?
za, 11/03/2012 - 12:44 Permalink