Al maanden keelpijn: verstandskiezen?

Author:
Nell_1
Posted:
vr, 11/02/2012 - 15:01
Ik loop al maanden rond met keelpijn langs 1 kant, de keelpijn komt vooral voor bij wegslikken van speeksel, maar soms ook gewoon zonder slikken (beetje krampachtig gevoel). Pijn straalt uit naar borstkast langs zelfde zijde, naar het oor en hoofd. Slijmvlies van mijn keel is ook altijd rood. Ik ben ondertussen bij verschillende dokters geweest (maag, kno, long,...), maar niets gevonden. Nu ben ik laatst bij de kaakchirurg geweest en op foto's was te zien dat mijn verstandskiezen in de onderkaak schuin zitten (bovenste zijn er niet), zoals op dit plaatje:
http://204.12.58.234/~phpimage/wisdom_teeth_positions.png
Links onderste plaatje. Langs beide kanten zitten ze zo, ook nog helemaal onder het tandvlees, langs buiten niks te zien.
Kaak chirurg kon niet met zekerheid zeggen dat hier de keelklachten door komen, maar wilde wel graag de verstandskiezen trekken (allebei samen onder narcose), de wortels zouden waarschijnlijk wel in de zenuw vastzitten of zoiets, waarvoor ik nog een gedetailleerde scan moest laten maken.

Weet iemand misschien of je van verstandskiezen keelpijn, oorpijn, hoofdpijn kan krijgen zonder een ontsteking van bv tandvlees? Mijn tong doet soms wel pijn en ik heb ook soms wel wat blaasjes op het tandvlees waar de kies onder zit (heb ik ook soms ergens anders in de mond), maar geen ontsteking, nooit gehad (ben 29 jaar).

Alvast bedankt.
Nell_1

Ik kan mijn bericht niet veranderen, maar ik was nog iets vergeten. Tandarts stelde ook voor om het kaakgewricht te spoelen langs rechts, al zei hij dat je geen keelpijn kan krijgen van kaakgewrichtsontsteking (ik lees op internet van wel, dus ik weet het niet). En ik klem mijn tanden op elkaar in mijn slaap, ik heb 's morgens bijna geen pijn maar alles is altijd wel stijf (heeft kaakchirurg niets op gezegd).
vr, 11/02/2012 - 15:39 Permalink
Nell_1

Bedankt voor het antwoord. Sinds ik bij de kaakchirug ben geweest enkele dagen geleden zijn er paar dingen bijgekomen (na overal op drukken misschien?), kan dat ook met de kaak te maken hebben? Deze zijn druk vanboven aan mijn neus uitstralend naar beide zijkanten van mijn hoofd en gehemelte, druk is het ergste wanneer ik lig, houding maakt niet uit, druk zit ook soms in mijn oren. En ook soms wat duizelig.
za, 11/03/2012 - 15:43 Permalink