nood prothese

Author:
budel71
Posted:
wo, 10/10/2012 - 10:49
ik heb sinds 24 aug een nood prothese het wennen eraan gaat moeizaam en heb sinds een paar dagen last van hoofdpijn en pijnlijk en moe gevoel in mijn kaken als ik de prothese een paar uur in heb wat kan dat zijn

mvg
budel71

hoi

bedankt voor te reageren mijn onder prothese is al voorzien van een zacht laagje zit daardoor wel iets beter
klemmen doet het niet hij begint eerder losser te zitten heb pas 30 okt afspraak om hem op te vullen bijt mijn kiezen wel eens op elkaar omdat ik het gevoel heb dat het met een gebit anders voelt als toen ik mijn eigen tanden nog had ik heb mijn prothese s"nachts altijd uit

mgv
wo, 10/10/2012 - 13:21 Permalink
vV

nee, je weet pas na trekken wat de terugval in bothoogte is. dat hangt samen met de mate van schade, maar is niet vooraf duidelijk te zien, hooguit een verwachting uit te spreken. En ieder persoon reageert er anders op, als extra complicerende factor.
wo, 10/10/2012 - 17:06 Permalink
budel71

oke bedankt voor het antwoord dan zit er niks anders op dan wachten en hopen dat er nu een keer iets goed kan gaan wat mijn mond betreft :-? heb al teveel tegenslagen gehad op dit gebied
wo, 10/10/2012 - 18:21 Permalink
budel71

dat idee had ik ook al inmiddels zijn ze een nieuwe prothese voor mij aan het maken hopen dat het nu beter gaat maar de beet van een prothese is die gelijk aan wat je gewent bent met eigen tanden of is dat altijd wat hoger.
di, 11/06/2012 - 21:35 Permalink
Tandtechnicus

De beet van de prothese is, mits goed bepaald, gelijk aan de hoogte van de beet van de eigen dentitie. In rustpositie (ontspannen toestand) zal er dan een ruimte van 1-3 mm tussen boven- en onderkiezen (freeway-space) zijn.
di, 11/06/2012 - 23:04 Permalink
budel71

dank je voor de info zal het met mijn tandarts en technieker eens over hebben want wil nu wel dat het goed is anders
zit ik dadelijk misschien weer met hetzelfde probleem en daar heb ik geen zin in
wo, 11/07/2012 - 11:00 Permalink