Wat moet je doen als je tandarts keihard liegt in brief en op de patientenkaart dat hij kosten van een wortelkanaalbehandeling met je besproken heeft? Gewoon keihard liegen. Gelooft een klachtencommissie mij dan wel?? Of geloven die direct de tandarts?? (zie ook mijn draadje over 1014 euro voor wortelkanaalbehandeling)
Re: Een tandarts die liegt dat hij een begroting heeft gegev
ik maak tegenwoordig een begroting,die print ik uit. dat staat in de correspondentie.
Als het wellus nietus wordt gaat ie nat. want er staat nix in de computer.
ik denk dat de kat in questie in het nauw zit en rare sprongen gaat maken.
via klachtencommisie aankaarten. endo 1014 euro vind ik bezopen overigens. als die extra codes allemaal nodig waren, zou ik er zeker vanzijn dat het langer dan 5 kwartier duurt en 6 pinnen......... zwakzinnig behandelprotocol om de boel financieel op te leuken
Als het in het dossier staat vermeld wordt er in beginsel vanuit gegaan dat het zo is gebeurd. Tenzij u aannemelijk kan maken dat het niet zo is. Tenminste, zo werkt het vaak in tuchtzaken. (Opzettelijk) vervalsen van de kaart wordt, als dat uitkomt, zwaar aangerekend. Maar dat moet wel worden aangetoond. Voor hetzelfde geld blijkt het 'een vergissing'.
Als ik het zo lees is die tandarts een beetje de weg kwijt. Of denkt dat ie het kan maken en is uit hebzucht steeds verder gegaan (want waarschijklijk weinig protesten van patienten, want die weten vaak van niks of de verzekering vergoedt en dan wordt het graaien verleidelijk).
Ik zou de rekening niet volledig betalen, dat wil zeggen niet het bestreden deel en de rest wel, en het gewoon laten aankomen op een rechtzaak als de tandarts moeilijk blijft doen. Die moet dan achter zijn geld aan. Laat goed merken dat u alles goed documenteert.
Dit staat nog los van een klacht bij de ANT of NMT.
.
Dus kan ik naast
NZA
ANT
en uiteraard via een second opinion de factuur aanvechten
nog meer doen? Ik wil echt hij aangepakt wordt. Hij heeft een eed afgelegd. Hoe kan zo iemand zo keihard liegen op een patientenkaart! Dat moet gestraft worden.
Alternatief is het aan laten komen op een incassoprocedure via de kantonrechter, die hij zal opstarten wanneer u niet betaalt. Maar dat zou ik liever niet gokken. Dus medische tuchtraad.