prijs wortelkanaalbehandeling correct?

Author:
muzieksmurf
Posted:
di, 11/20/2012 - 16:21
Hoi ik had pijn aan mijn kies en belde de tandarts op, Tandartsenpraktijk *****. Ze vroegen mij direct waar het aan lag en hoe en wat verder. Ik zei dat ik last had van mijn achterkies. De medewerker begon direct over een wortelkanaal te praten en plande een afspraak in. Daar ik basisverzekerd ben moest ik ook direct CASH betalen! Ook dat als de afspraak iets anders inhield, of ik in een 2e instantie voor een vervolg terug moest ik het direct moest betalen, en dat hun de zekerheid hadden dat ik ook bij hun (en niet bij een collega) terug zou komen.

Nu hebben ze een 45min alles bekeken en gedaan en heb ik best een dikke rekening gehad.
Ik vraag mij af of de codes voor de behandeling, werkwijze, volgorde en uiteindelijke factuur kloppen.

Wellicht weten jullie dit.

code element aantal prestatie
l312 15 1 volledige wortelkanaalbehandeling per element met 2 kanalen 234.80euro
a211 15 1 probleemgericht consult 24.77euro
a311 15 2 maken en beoordelen kleine rontgenfoto 29.52euro
e114 15 1 vier- of vijfvlaksvulling 90.75euro
a321 1 maken en beoordelen kaakoverzichtsfoto 63.23euro

prijs 443,07 EURO!
Graag verneem ik van jullie of dit klopt.
vV

over kloppen kan je niet praten bij vrije tarieven, men mag vragen wat men wilt nog tot 1 jan 2013.. En dit is achteraf...als ook de prijs besproken is , bent u wel netjes geinformeerd en accoord gegaan...tarieven lopen overigens aardig in de pas met de tarieven 2011. Vind wellicht de tijd van 45 min wat krap voor alles, en ik begrijp dat er verder ook niet naa rde rest van het gebit gekeken is. Vind het geen manier om zorg te verlenen zo dan eigenlijk. Of hebben ze een bord Kwik Fit op de gevel?

En graag even naam praktijk en zo verwijderen, zie forumregels..
di, 11/20/2012 - 16:27 Permalink
muzieksmurf

Bedankt voor uw reactie. Was niet bekend met de forumregels. Is opgelost zo.

Ja het heeft zeker niet langer dan 1 uur geduurd, zelfs iets korter nog.
En verder zou volgens de tandarts alles goed zijn zo.
Maar momenteel lijkt het net of iets niet goed is afgeslepen of prikt.
Heb hun weer gebeld vandaag, en ze geven aan dat het met de vulling o.i.d. te maken kan hebben.
Wel apart moet ik zeggen, gezien ze aangaven dat ik maar ibuprofen moet nemen enkele dagen.
Mocht de pijn dan niet weggaan dan kan ik een vervolgconsult krijgen.

Geen idee of hier kosten aan zijn verbonden, ze claimen van niet.

Wat vindt u van de prijsfactuur en de gedane prestaties?
wo, 11/21/2012 - 01:08 Permalink