Een grote kies heeft járen geleden een wortelkanaalbehandeling gehad. Daarna met amalgaam gevuld. Zo'n vier of vijf jaar geleden is die vulling vervangen voor wit composiet. Een half jaar geleden is die eruit gevallen en weer gerepareerd (volgens mij een vijf-vlaks vulling). Nu breekt zojuist aan de binnenzijde een hoek eraf tot op het tandvlees. Ik kan vanmiddag al bij de tandarts terecht.
Nu vraag ik me af of die kies nog een keer gerepareerd kan worden. Hoe vaak kan dat. Hoe ver kan je gaan.
Twee maanden geleden heb ik nl. na afbreken van halve kies, de kies ernaast moeten laten vervangen door een kroon.
Nu vraag ik me af of die kies nog een keer gerepareerd kan worden. Hoe vaak kan dat. Hoe ver kan je gaan.
Twee maanden geleden heb ik nl. na afbreken van halve kies, de kies ernaast moeten laten vervangen door een kroon.
Re: hoe lang kan een kies nog worden gerepareerd met composi
Wortelkanaalbehandeling en zon grote vulling is ook zonder foto mijn advies een kroon. indien dat nog kan.
Te lang rekken loop je een risico dat er een keer een breuk is die ongunstig ligt, en dan kan een kroon niet meer.
Nou ja, we zien wel. Krijg nu wel last van mijn kaak hoewel dat na zenuwbehandeling eigenlijk niet zou moeten kunnen. Maar tandartsangst (ook al ga ik braaf) helpt altijd wel voor veel suggestieve pijn ben ik bang ....
Misschien is het mogelijk om die kroon in december te maken en te factureren in januari? Ik weet dat dit wel eens gedaan word al is het niet helemaal de correcte werkwijze.