Het lijkt erop dat na bijna 4 jaar beugelen, het resultaat 'aanvaardbaar' is en hij eruit mag.
Er zit nog wel ruimte tussen de onder- en bovenkiezen, ze sluiten niet op elkaar. Aan 1 kant zit vooral bij de snijtand nog een groot 'gat'. Ik heb van de ortho begrepen, die er al veel aan heeft veranderd, dat de kiezen vanzelf op elkaar sluiten als de beugel eruit is. De beugel houdt dat nu tegen, maar dat moet straks goedkomen.
Is dit inderdaad mogelijk als de beugel eruit is? Na 4 jaar vind ik het een beetje jammer dat het niet helemaal geweldig is geworden, maar genoeg is genoeg. Ik wil hem er alleen niet uithalen als de stand zo blijft. Weet ook niet wat er nog wel mogelijk is met een beugel, maar toch.
Er zit nog wel ruimte tussen de onder- en bovenkiezen, ze sluiten niet op elkaar. Aan 1 kant zit vooral bij de snijtand nog een groot 'gat'. Ik heb van de ortho begrepen, die er al veel aan heeft veranderd, dat de kiezen vanzelf op elkaar sluiten als de beugel eruit is. De beugel houdt dat nu tegen, maar dat moet straks goedkomen.
Is dit inderdaad mogelijk als de beugel eruit is? Na 4 jaar vind ik het een beetje jammer dat het niet helemaal geweldig is geworden, maar genoeg is genoeg. Ik wil hem er alleen niet uithalen als de stand zo blijft. Weet ook niet wat er nog wel mogelijk is met een beugel, maar toch.
Re: beugel eruit na 4jr - nog niet goed, kan dit na beugel n
Maar het klinkt inderdaad wat knullig. Zo eindigen na 4 jaar....
Ik vind het ook heel jammer. Maar als ik het goed begrepen heb krijgen ze het met de beugel niet beter.
De eerste ca. 3,5 jaar via een tandarts. Daarna overgestapt op een echte orthodontist, die veel opnieuw erin moest zetten en andere technieken heeft gebruikt. Het heeft me ontzettend veel geld en tijd gekost, daarom ben ik nogal bang om hem eruit te halen terwijl er misschien nog iets mogelijk is.
Dan snap ik het. Waarschijnlijk heeft Ortholimburg gelijk. Haastklus om het af te maken. En schappelijk dat die ortho het overgenomen heeft.
Helaas toch geen haastklus. Er was gezegd dat hij er bijna uit mocht, maar toen ineens heeft de ortho een tand die naar mijn idee goed stond toch veranderd, met het gevolg dat het mis ging. Eerst stond hij te ver naar achter, de keer erna stond hij gekanteld (punt naar voren, maar de bovenkant bleef dezelfde stand en dus te ver naar achter). Hij mocht er eigenlijk volgende week uit, maar die afspraak is gecancelled, want de tand moest nog gekanteld worden. Dit zou nog wel een tijdje gaan duren. Dus ik baal na 4 jaar echt zooo erg. Ik dacht dat ik er eindelijk klaar mee was. En het kantelen gaat op het moment volgens mij ook niet goed, want de hele tand staat nu een heel eind naar achter:( Ik had een nieuwe ortho in de hoop dat het geklungel van mn vorige voorbij was, maar net op het moment dat ik bijna klaar ben doet hij iets onnodigs lijkt het wel, waardoor ik nu weer heel ver verwijderd ben van een beugelloos leven.
Ik word er gewoon zo ongelukkig van. Ik zie gewoon niet gebeuren dat hij er ooit uitgaat. Na al die tijd en al dat geld is het nog steeds een grote ramp. En ik weet niet meer wat ik moet doen om het af te krijgen. Weer een nieuwe ortho wordt me eigl veel te duur:( Wat zouden jullie doen?