Ik ben vanmiddag voor de eerste keer sinds ik de protheses heb(22sept), op controle geweest.
onderin zat het erg los, dus hebben ze er een zacht laagje in gemaakt, iets opgevuld zeg maar.
Nu zat dat wel gelijk een stuk beter, maar net bij het eten, gaat ie toch wel erg (hinderlijk) los zitten
Nu ben ik vergeten te vragen of ik nog wel kleefpasta mag gebruiken op die laag.
Ik kan morgen wel even bellen, maar dan krijg ik de info balie aan de telefoon, en die weten het nooit zo goed. (ik loop bij tandheelkunde van UMCG)
Ook woon ik er niet zo in de buurt dat ik er "even " langs kan, dus ik dacht, ik vraag het hier even.
Alvast bedankt voor de reacties!
onderin zat het erg los, dus hebben ze er een zacht laagje in gemaakt, iets opgevuld zeg maar.
Nu zat dat wel gelijk een stuk beter, maar net bij het eten, gaat ie toch wel erg (hinderlijk) los zitten
Nu ben ik vergeten te vragen of ik nog wel kleefpasta mag gebruiken op die laag.
Ik kan morgen wel even bellen, maar dan krijg ik de info balie aan de telefoon, en die weten het nooit zo goed. (ik loop bij tandheelkunde van UMCG)
Ook woon ik er niet zo in de buurt dat ik er "even " langs kan, dus ik dacht, ik vraag het hier even.
Alvast bedankt voor de reacties!
Re: kleefpasta in prothese, waar een zacht laagje in gemaakt
Ik heb ook zo'n laagje in mijn onder prothese ik mag er geen kleef pasta in doen dan komt dat laagje weer los
bij mij zit het ook erg los maar wel beter als eerst maar het is nog steeds behelpen :-?
(zie nu pas dat ik dat nog niet had gedaan, sorry)
Ik doe er idd nu kleefpasta in, anders danst het door mijn mond....idd even volhouden, en dan gaan ze rebasen (geloof ik?)
1 nadeel is, dat ik eigenlijk veel kleefpasta aan 1 kant moet doen, ivm slinken van de kaak, maar dat er dan overtollig pasta langs komt...jak wat een geklaai.
Daar moet ik dus nog iets op verzinnen ben ik bang, of andere kleefpasta?
het echt kauwen op harde dingen (krokant, of bv korstjes) wil nog niet, maar verder ben ik er nog steeds heeeel erg blij mee :D
Ik weet dat een prothese niet opeens een wondermiddel is, dat ik er nog aan moet wennen, en ik heb jaren gesukkeld met mijn gebit, dan hou ik dit ook nog wel even vol.
groetjes José