veel tandpijn / Lekkende vulling

Author:
Diana86
Posted:
vr, 11/30/2012 - 16:34
Hallo,

Ik ben vorige week bij de tandarts geweest. Ik heb nu een nieuwe tandarts. Toen de vorige tandarts er nog zat had ik al last van een kies. Deze is toen gevuld omdat er een gaatje zou zitten. Tijdens het boren heb ik veel last gehad van pijn, terwijl hij wel een verdoving heeft gegeven. De pijn ging niet weg en ik ben daarna een keer terug geweest. De oude tandarts gaf aan niets te kunnen vinden en zei dat het aan de glazuur laag lag.

Nu ik eenmaal een nieuwe tandarts heb, ben ik weer met de klachten terug gegaan. In eerste instantie dacht men dat de vulling te hoog lag, dus deze is een stukje afgeslepen. Daarna ging de pijn nog niet weg. Daarna nog een keer terug gegaan en toen zijn er foto's gemaakt, maar hier was weer niets op te zien. Het voorstel was om nieuwe vullingen aan te leggen ( 2, omdat ik nu ook last had van een kies daar naast ) Deze zijn vorige week dus opnieuw gevuld. In de avond had ik zo'n tandpijn dat ik naar bed ben gegaan. Ik kon het niet volhouden. Op internet las ik echter dat dat normaal kon zijn dus heb er verder niets mee gedaan. De vulling lag wel weer te hoog, dus de dag daarna weer terug gegaan om dit te laten verhelpen. Ook dit deed enorm veel pijn!

Nu ben ik ondertussen een week verder en heb ik nog steeds last van tandpijn. Vanmiddag alweer bij de tandarts geweest en nu blijken beide vullingen te lekken. Ik kan echter pas over 2 weken terecht om deze opnieuw te laten vullen terwijl ik wel pijn aan de 2 kiezen heb. Kan dit kwaad? Ik ben zo bang dat het alleen maar erger wordt. Ook omdat ik al zo lang last heb van beide kiezen. Daarnaast vraag ik me af of het hiermee verholpen is... Iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn en of het kwaad kan dat de lekkende vullingen pas over 2 weken worden vervangen?

Alvast bedankt!
vV

Begrijp ik goed dat de net aangebrachte vullingen lekken ? Dan klopt er iets heelmerg niet. Ik vrees meer in de richting van een zenuwontsteking, en het zou mij niet verbazen als dit richting wortelkanaalbehandeling kan gaan. Alle werk wel door de tandarts zelf gedaan? Verder zondér foto weinig zinnigs over te zeggen, hangt ook beetje af van hoe diep het gat zat en zo.
vr, 11/30/2012 - 17:14 Permalink
Diana86

De vullingen zitten er inderdaad net een week in en nu lekken ze inderdaad. Daarnaast heb ik al heel lang last van de kiezen, maar nu kan ik er helemaal niets meer mee. Het doet al ontzettend pijn wanneer er een broodkruimel tussen de boven en onderkaak komt op die plek... zat nu trouwens geen nieuw gaatje... en de tandarts heeft het allemaal zelf gedaan inderdaad... Kan het kwaad dat het pas over 2 weken behandeld wordt? Het doet echt ontzettend pijn ook...
vr, 11/30/2012 - 17:22 Permalink
vV

Eerdere afspraak afdwingen. Dat de nieuwe vullingen niet goed zitten blijkbaar deugt al niet. Dat men dan bij een fout van hen zelf blijkbaar niet eens op korte termijn de pijnklacht verhelpt is nog erger. Nog leuker zou het worden wanneer u er okk nog eens een extra rekening van zou krijgen...maar aangezien ze zelf aangegeven hebben lijkbaar dat ze lekken zal dat wel meevallen denk ik.
vr, 11/30/2012 - 17:34 Permalink
Diana86

Nou 1 geluk bij een ongeluk dan.. ik kreeg de nieuwe vullingen op hun kosten... Ik heb geprobeerd eerder een afspraak te krijgen en het enige dat ze konden doen, was bellen als er iemand anders uit zou vallen. De tandarts waar ik bij zit is er alleen op donderdag en vrijdag.... dus dan heb je als patient gewoon pech...
vr, 11/30/2012 - 17:46 Permalink
vV

Dat is echt hun probleem, niet het uwe. Moet u ook niet uw probleem van laten maken , maar houden waar het hoort, bij hen dus. Dan zoeken zij maar een andere olpossing, pijnklachten horen op gewone werkdagen gewoon binnen 24 gezien en voorzover mogelijk behandeld te zijn. In dit geval valt vervangen lekkende vullingen onder de term voorzover mogelijk. Dan werken ze maar iets langer door of zo, en doet een andere ta uit de praktijk de behandeling. Erg slehte zaak. Alternatief is naar een ander of de spoeddienst gaan en hun de rekening presenteren. Kans hebben ze gehad mi.
vr, 11/30/2012 - 17:52 Permalink
Diana86

Bedankt voor de snelle reactie. Ik kijk het even aan dit weekend en als het niet gaat, ga ik naar de spoeddienst... Anders bel ik maandag wel weer terug. Kan het in principe kwaad om 2 weken met lekkende vullingen te lopen i.v.m. verdere consequenties die daaraan vasthangen?
vr, 11/30/2012 - 17:59 Permalink