Kies pijn gehad en nu een opgezwollen wang (kaak)

Author:
Yohannes
Posted:
za, 12/08/2012 - 19:42
Ik heb vorige jaar me achter kies laten bij vullen met witte spul er zat een barst in helemaal niks aan de hand goed gevuld alleen daarna wat pijn. Maar het zat goed lekker voor een jaar. Vervolgens drie dagen geleden kreeg ik weer een beetje pijn bij die zelfde kies me moeder had me we afrikaanse kruiden gegeven om de achter kies een beetje te verdoven de pijn ging weg na een paar uur. Maar die zelfde avond kreeg ik in eens een hele dikke wang onder kaak beetje opgezwollen. Ik krijg me mond niet helemaal open dus naar de tandarts gaan ik weet niet wat hij voor me kan doen als hij me kies niet eens kan zien. ik heb geen pijn meer bij die kies alleen ik loop met een opgezwollen wang hoe krijg ik dat weg.

Wat denken jullie dat het is
mecánico para …

Een zwelling is in een speekselklier een soort verstoptuitgangetje, daardoor zwelt de klier als eenspons op. Maar dan is het vaak wel pijnlijk, zeker als je bijv iets zuurs of scherps eet of drinkt. Dat wil di eklier daneven neutraliseren....en dat lukt dan niet. Dus ik denk in eerst einstantie....verstandskies. Maar ik weet natuurlijk niet of je die nog hebt, of het geen tandvleesontsteking is, enz. Toch maareven naar de tandarst maandag.
za, 12/08/2012 - 21:24 Permalink
Yohannes

Ik ben dus maandag ochtend naar de huisarts geweest hij dacht aan een onsteking van de slijmvliezen maar wist niet zeker. Dus hij zei je moet even bloed prikken en een foto maken van je wang röntgenfoto. Vervolgens heb ik bloed geprikt in de ziekenhuis niks aan de hand gewoon kern gezond. Ik ben daarna een echo gaan maken van me wang , de echo afdeling wist niet precies wat het was vervolgens hebben ze me naar de kaakchirurg doorverwezen ik daarna toe gaan lange wachtrij. De kaakchirurg constateerde dat ik een dooie zenuw had en me kies moest er zo snel mogelijk uit. Die heeft die er ook zo snel mogelijk er uit gehaald deed wel even pijn wel verdoofd daar na heb ik antibiotica gehad en was pijnstillers ik moet donderdag terug komen naa de kaak chirurg hoe het verder moet. Ik moet wel van de kaak chirurg wel de pus er proberen er uit te knijpen bij me wang ik weet niet hoe dat moet maar dat moet nog gebeuren.

Groetjes Yohannes.
di, 12/11/2012 - 15:01 Permalink