Melktand 15-jarige jongen

Author:
Rik101
Posted:
ma, 11/12/2012 - 19:54
Hallo,

Ik ben een jongen van 15 en kreeg vandaag bij de tandarts te horen dat mijn rechter-hoektand nog een melktand is. Ze hebben toen een scan gemaakt en konden erop zien dat mijn volgroeide volwassen tand er schuin in de kaak achter zit. De melktand zit nog muurvast, hij is wel iets kleiner dan mijn andere hoektand maar ik was nooit op het idee gekomen dat die nog niet gewisseld is. De tandarts vertelde me toen dat hij er over 10 á 15 jaar waarschijnlijk uitvalt, en het het beste is om hem nu te laten verwijderen. Dan trekken ze met daarna de volwassen hoektand op die plaats en moet ik waarschijn een soort beugel dragen (details kreeg ik niet).

Nu is mijn vraag aan jullie hoe dit ongeveer in zijn werk gaat. Wat voor soort beugel krijg ik, hoe lang zou deze ongeveer gedragen moeten worden en welke andere opties zijn er over.
Het is trouwens nogal vervelend om op deze leeftijd een beugel te moeten dragen maarja, wat doe je eraan..

Alvast bedankt
mennepen

hoi, ik heb hetzelfde als jij.. nou ja gehad.. 2 weken geleden is bij mij een beugel geplaatst en vorige week heeft de kaakchirurg mijn hoektand vrijgelegd.. Dit houdt in: Via de zijkant van mijn tandvlees heeft hij een gang gemaakt naar mijn gehemelte (waar de volwassen tand lag) er zit nu een draadje aan die volgende week wordt bevestigd aan mijn beugel.. Ook heeft hij gelijk de melktand getrokken dus nu loop ik met een gat.. Het is niet in te schatten hoe lang het duurt voor de tand komt.. Maar jij hebt 1 voordeel, je bent nog jong! doe het nu en wacht niet langer.. Ik ben 26 en heb ontzettend spijt dat ik het niet eerder heb gedaan..
Heel veel succes!
di, 12/11/2012 - 22:00 Permalink