Nieuwe tandarts, is dit normaal?

Author:
iris1991
Posted:
do, 12/13/2012 - 15:02
Ik ben bij een nieuwe tandarts geweest.
Na een vraag of ik soms medicijnen gebruik, werden er gelijk 3 foto's gemaakt. 2 ''gewone'' en 1 ''grote''. Na de foto's werd er pas verder gepraat en bleek dat tijdens zwangerschap dat niet zo slim is (nu was ik al wel 28 weken)
Vervolgens werd er even naar de foto gekeken en daar zag hij 2-3 gaatjes op. In de stoel amper 2 minuten in de mond gekeken was de conclusie getrokken. Ik kreeg een begroting via mail, van totaal meer dan 300 euro.
Ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt hier, maar ik weet niet precies wat. (dossier was ook zomaar in eens kwijt, ze hebben hem wel gehad en gezien, maar konden hem niet meer vinden..)
Sowieso mijn oude tandarts deed wel wat langer over in de mond kijken, en foto's werden eens in de zoveel tijd gemaakt. Ook werd er meer overlegd en uitgelegd waarom iets slim was om te laten doen en op welke termijn enz. Dat miste ik hier wel.
Nu de vraag: ik kan terug naar oude tandarts, ik weet waar hij nu werkt, alleen is dat wel een heel eind reizen. Ik zit nu heel erg te dubben of ik hier in de buurt een ander ga zoeken of dat ik terug ga naar mijn oude of dat ik deze nog eens probeer. Heeft er iemand tips voor me hoe dit aan te pakken?
advies

Is er aan je gevraagd een gezondheidsvragelijst in te vullen? Soms hebben patienten daar weerstand tegen, maar het is toch een soort van harde eis van de inspectie. Juist om dit soort situaties waarin een zwangerschap over het hoofd wordt gezien te vermijden. Even vragen of er medicijnen worden gebruikt is tegenwoordig niet meer genoeg.

Zou je de codes uit de offerte hier eens kunnen posten. Dan kan er beter worden beoordeeld of het een gangbare offerte is.